SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediaedge:CIA największym domem mediowym w Polsce

Dwa domy mediowe w Polsce zanotowały sprzedaż powyżej 1 mld zł w pierwszym półroczu 2009 roku - pokazuje analiza ZenithOptimedia. Z raportu wynika, że kryzys na rynku reklamowym osiągnął już punkt krytyczny. W 2010 roku przewidywana jest stagnacja, zaś tendencje wzrostowe pojawią się w 2011 r.

Największe domy mediowe i przychody w PLN w okresie Styczeń - Czerwiec 2009

Dom mediowy : PLN Udział w rynku:
Mediaedge:CIA 1144923781 10,00%
ZenithOptimedia 1091750637 9,00%
Starcom 897842184 8,00%
Mediacom 611227585 5,00%
Media Direction OMD 586087569 5,00%
OMD 544959477 5,00%
Universal McCann 410329754 4,00%
MPG 327990993 3,00%
Mindshare 242599174 2,00%

Największe domy mediowe i przychody w PLN w 2008 roku

Dom mediowy : PLN Udział w rynku:
ZenithOptimedia 1753837238 8,00%
OMD 1426319477 7,00%
Starcom 1368716819 7,00%
Mediacom 1344396826 6,00%
Mediaedge:CIA 1306014318 6,00%
Initiative 964356326 5,00%
PHD 699842948 3,00%
Universal McCann 698657345 3,00%
Media Direction OMD 529201340 3,00%
Mindshare 456201361 2,00%

* Źródło: ZenithOptimedia, dane rynkowe

Z danych ZenithOptimedia wynika, że segment charakteryzuje się marżą netto na poziomie 3-5 proc. Sytuacja rynkowa wymusiła na mediach znaczne obniżki cen, które w okresie IV kw 2008 i II kw 2009 roku zbliżały się do poziomu 45-50 proc. W III kw. 2009 roku właściciele mediów (szczególnie telewizja) powoli zaczęli powracać do podwyżek cenników reklam.

- Zleceniodawcy skłaniają się ku większym oszczędnościom, aby móc sobie pozwolić na zwiększenie wydatków na reklamę w 2011 roku, poprzedzającym Euro 2012. To będzie pierwszy rok, kiedy wydatki we wszystkich kategoriach mediów zaczną rosnąć" - podkreśla Jakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimedia Polska.

reklamadane

- Kryzys zapoczątkowany w 2008 roku nieco uszczuplił i ograniczył wydatki na media, tym samym obniżając wartość całego rynku. Zapoczątkowało to okres oszczędności i znacznie bardziej restrykcyjnego podejścia do wydatków reklamowych w 2009 r. Aktualna sytuacja na rynku mediów skłania do przypuszczeń, że ceny w telewizji, radiu i OOH spadną, natomiast w Internecie wzrosną. W prasie i magazynach ze względu na koszty stałe ceny będą na podobnym poziomie jak 2008 roku. Również kina nie powinny wprowadzać dużych zmian w cenach - czytamy w raporcie ZenithOptimedia.

Dołącz do dyskusji: Mediaedge:CIA największym domem mediowym w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl