SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Michał Pol: Sport ma potencjał i może dużo zyskać na rozwoju technologicznym

- Na powstaniu multimedialnego newsroomu sportowego skorzystają przede wszystkim dziennikarze - zyskają znaczne możliwości rozwoju. Nie będzie likwidacji dotychczasowych redakcji - mówi nam Michał Pol, dyrektor kontentu sportowego w RASP.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, iż Michał Pol od początku sierpnia br. został dyrektorem kontentu sportowego w Ringier Axel Springer Polska. Będzie odpowiadał za tworzenie treści sportowych dla mediów z portfolio spółki. Pol został także redaktorem naczelnym serwisu przegladsportowy.pl. Dyrektor kontentu sportowego to nowe stanowisko w strukturach firmy. Pol będzie zarządzał powstającym właśnie newsroomem sportowym, który docelowo będzie przygotowywał treści sportowe dla wszystkich mediów należących do firmy - zarówno drukowanych, jak i cyfrowych. Pol pracował przez ponad 20 lat w Agorze (więcej na ten temat).

- Decyzja o odejściu z Agory była trudna, bo nie tylko spędziłem tam dwie dekady, ale wszystkiego się nauczyłem - jak na Oxfordzie. Byłem na pięciu igrzyskach, trzech mundialach. Przede wszystkim jednak byłem zżyty z ludźmi. Ale propozycja Ringier Axel Springer była nie do odrzucenia. Daje mi przeogromne możliwości rozwoju, współtworzenia wielkiego medialnego projektu, nowych mediów i nowych standardów dziennikarstwa sportowego. I to w dużym międzynarodowym koncernie, w którym my będziemy korzystać z doświadczeń naszych zagranicznych kolegów, a oni z naszych - mówi nam Pol.

Pol uważa, że na powstaniu multimedialnego newsroomu sportowego w Ringier Axel Springer Polska skorzystają przede wszystkim dziennikarze. - Zyskają znaczne możliwości rozwoju. Wzrosną ich kompetencje i umiejętności pracy z nowymi narzędziami technologicznymi. Korzyści dla wydawnictwa z pozyskania armii multimedialnych ekspertów są oczywiste. Newsroom da wydawnictwu możliwości lepszego wykorzystania wszystkich swoich mediów na wspólnym sportowym froncie - wyjaśnia Pol.

Michał Pol nie zgadza się z krążącymi w środowisku opiniami, jakoby stworzenia newsroomu miało być drogą do zlikwidowania redakcji np. „Przeglądu Sportowego”. - Jest dokładnie odwrotnie. Newsroom nie przyczyni się do likwidacji redakcji, ale wzmocni je. Sprawi, że przepływ informacji do wszystkich naszych odbiorców będzie szybszy i pełniejszy. Na pewno nikt nie zostanie zwolniony tylko dlatego, że powstał nowy newsroom. Każdy dostanie szansę odnalezienia się w digitalnym świecie, od nich tylko zależy, jak ją wykorzystają. Ja taką szansę dostałem w 2009 roku i myślę, że wykorzystałem ją nieźle - opowiada nam Michał Pol.

Wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska wydaje w tej chwili dwa dzienniki sportowe, a mianowicie „Przegląd Sportowy” oraz „Sport”. Tematyka sportowa pojawia się w różnej formie także w innych mediach drukowanych oraz elektronicznych tego wydawnictwa - przede wszystkim w „Fakcie”, ale także m.in. w „Newsweeku Polska”.

Z Michałem Polem rozmawiamy m.in. o jego planach związanych z objęciem nowego stanowiska dyrektora do spraw kontentu sportowego w wydawnictwie Ringier Axel Springer Polska oraz o polskim dziennikarstwie sportowym.

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Michał Pol: Sport ma potencjał i może dużo zyskać na rozwoju technologicznym

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
df
"Dyrektor kontentu". O, kurde!
odpowiedź
User
MalKONTENT
Nie jestem zbytnio KONTENT gdy słyszę, że za KONTENT czegokolwiek odpowiada x czy y.
Polacy za parę lat nie będą potarfili posługiwać się swoim językiem ojczystym. A może to i dobrze ...??? juz sam nie wiem, nie jestem jeszcze taki stary, ale coraz czesciej dociera do mnie prawda : czas umierac :-) a Panu redaktorowi Polowi proponuję, by rozważyl sugestię, że : w SPORCIE TYLKO DOPING MA PRZSZŁOŚĆ !!! :-)
odpowiedź
User
zuzia
Pol już robi to umie najlepiej: promuje swoją osobę, bo we własnym PR jest naprawdę dobry. Szkoda, że tylko to facet umie, bo w innych działkach jest kiepski
odpowiedź