SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft będzie lepiej rozpoznawać mowę

Microsoft kupi Tellme Networks, gracza na ryku rozwiązań rozpoznawania mowy.

Kalifornijska firma założona w 1999 roku proponuje systemy oferujące dzwoniącym m.in. głosowe lokalne informacje biznesowe, wskazówki dla kierowców, wyniki sportowe dane giełdowe, pogodę i aktualności. Produkty Tellme wykorzystywane są także w obsłudze klientów bankowych czy systemach śledzenia paczek. CEO Tellme, Mike McCue wspomina, że firma powstała z myślą, iż każdy powinien móc po prostu powiedzieć co chce, a potem to dostać od wykorzystywanego urządzenia.

Finansowe warunki porozumienia nie zostały przedstawione. Plotka głosi jednak, że w grę wchodzić może około 800 mln dolarów, co byłoby czwartym co do wielkości przejęciem w historii Microsoftu.

Przejęcie ma zostać sfinalizowane w przyszłym kwartale. Dla Microsoftu może ono oznaczać wzmocnienie rozwiązań, nad którymi już teraz pracuje firma. W technologii rozpoznawania mowy Microsoft widzi przyszłość, a systemy tego typu uzupełnią obecne już dzisiaj technologie dotykowe i związane z rozpoznawaniem pisma. Zakup może w efekcie pozwolić na wzbogacenie dodatkowych produktów firmy w technologie głosowe, pozwalające przykładowo kontrolować pocztę elektroniczną czy wyszukiwać informacje w sieci.

Microsoft, mimo pewnego doświadczenia w tej dziedzinie dopiero zaczyna odkrywać potencjał nowej formy interakcji użytkowników z technologiami. Można odczytać to w słowach Jeffa Raikesa, stojącego na czele Microsoft Business Division, który przy okazji ogłoszenia przejęcia Tellme wspomniał, że jak na razie firma w dziedzinie technologii związanych z mową jedynie "zadrapała powierzchnię tego co możliwe".

Źródło: InformationWeek - pclab.pl

Dołącz do dyskusji: Microsoft będzie lepiej rozpoznawać mowę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl