Microsoft udostępnia markom chatboty w wyszukiwarce Bing
Koncern Microsoft zapowiedział wprowadzenie w wyszukiwarce Bing chatbotów służących do komunikacji z potencjalnymi klientami. Dzięki temu rozwiązaniu firmy mogą nawiązać kontakt z użytkownikami jeszcze na etapie wyników wyszukiwania w internecie.
Jak poinformował Microsoft opcja udostępniania chatbotów jest na razie dostępna dla ograniczonej grupy marek, stopniowo będzie jednak rozpowszechniana na globalnym rynku.
Chatbot pojawia się jako forma kontaktu w firmą w momencie gdy użytkownik widzi wyniki w wyszukiwarce Bing. Przy opisie konkretnej marki dostępny jest przycisk chatu, po kliknięciu na niego otwiera się okno komunikatora Skype w którym internauta może zadać konkretne pytania na temat oferty marki i otrzymać generowane przez bot odpowiedzi.
Microsoft twierdzi, że dzięki chatbotom w Bing użytkownik uzyskuje angażujący i naturalny kontakt z firmą na najbardziej podstawowym etapie korzystania z internetu, to znaczy w wyszukiwarce.
W Polsce wyszukiwarka Bing nie jest popularna wśród internautów. Według serwisu Ranking.pl we wrześniu br. korzystało z niej 1,07 proc. użytkowników w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Microsoft udostępnia markom chatboty w wyszukiwarce Bing