SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tak maleje sprzedaż miesięczników. Na czele „Kobieta i Życie”, „Glamour” mocno w górę

W drugim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż 44 miesięczników audytowana przez PBC zmalała r/r o ponad 10 proc. Na czele jest „Kobieta i Życie” przez „Poradnikiem 50+”, to jedynie pisma sprzedające się średnio w ponad 100 tys. egz. Kilka tytułów, m.in. „Glamour”, „Świat Nauki” i „Newsweek Polska Historia” zanotowało jednak spore wzrosty.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” wyniosła 125 233 egz., co wobec 148 397 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 15,61 proc.

Sprzedaż pism „LEGO” mocno w dół

Zmalały też wyniki sprzedażowe kolejnych tytułów w zestawieniu. „Poradnik 50+” zanotował spadek o 20,14 proc. do 116 920 egz., „Świat Kobiety” - o 16,45 proc. do 95 627 egz., a „Działkowiec” - o 9,88 proc. do 80 664 egz.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Przeciętna sprzedaż „Świata Kobiety” zmalała poniżej 100 tys. egz., tym samym powyżej tego pułapu pozostały tylko dwa tytuły. Spadki dominują też wśród miesięczników sprzedających się średnio w przedziale 50-100 tys. egz. W tej grupie niewielki wzrost osiągnęła jedynie „Cała Ty” - o 0,29 proc. do 77 459 egz.

Procentowo najmocniej skurczyła się średnia sprzedaż „LEGO Friends” - o 46,62 proc. do 17 512 egz. Natomiast wynik „LEGO Jurassic World Magazyn” poszedł w dół o 31,14 proc. do 16 687 egz., a „Ładnego Domu” - o 38,27 proc. do 4 846 egz.

Które miesięczniki mocno zwiększyły sprzedaż

Z drugiej strony kilka miesięczników osiągnęło duże wzrosty. Przeciętna sprzedaż ogółem „Wiedzy i Życia” podskoczyła o 18,61 proc. do 17 280 egz., „Newsweek Polska Historia” - o 31,04 proc. do 16 425 egz., „Glamour” - o 28,34 proc. do 13 061 egz., a „Świata Nauki” - aż o proc. do 10 252 egz.

W przypadku „Świata Nauki” ta dynamika wynika głównie ze skoku średniej sprzedaży e-wydań: ze 144 do 3 602 egz. Liderem w tej kategorii jest „Forbes. Profit”, który w minionym kwartale sprzedawał przeciętnie 12 170 egz. w wersji cyfrowej, wobec 11 262 egz. rok wcześniej.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich 44 miesięczników z rankingu w drugim kwartale br. wyniosła 1,475 mln egz. Oznacza to spadek o 11,44 proc. z 1,666 mln rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Tak maleje sprzedaż miesięczników. Na czele „Kobieta i Życie”, „Glamour” mocno w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czytelnik
Kończy się pewna era miesięczników. Obstawiam że zostaną jedynie te specjaliste w wąskiej dziedzinie.
Zawartość pism kobiecych przeniósł się na Instagram/TikToka.
Podobnie jeśli chodzi o pisma dla dzieciaków.

Aczkolwiek tytuły skupione wokół swoistej działki (literatura, muzyka, majsterkowanie) jeszcze długo pozostaną, bo tam są czytelnicy spragnieni dobrej wiedzy, spokoju i braku reklam.
odpowiedź
User
Złośliwy
Tak jak te o LEGO?
odpowiedź
User
50
Czytelniczki poradników to coraz mniejsze grono. I nie ma co liczyć na kobiety ok 50. Sa to osoby, które w dorosłe życie wchodziły w epoce digitalizacji. To nie staruszki, które nie potrafią sobie zapewnić rozrywki czy zdobyć informacji w internecie.
odpowiedź