Millward Brown: mBank na czele rankingu Value-D polskich marek
mBank znalazł się na pierwszym miejscu rankingu Value-D firmy Millward Brown dla rynku polskiego.
W zestawieniu mBank wyprzedził marki Tyskie, Play, ING Bank, Fiat, Lech, Zbyszko, Orange, Żubr i Żywiec.
Przypomnijmy, że w globalnym rankingu Value D najwyższą pozycję zajęła marka Amazon.com, wyprzedzając Colgate i Nokię (więcej na ten temat).
Raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7 proc. konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81 proc. uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.
W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako "nieopłacalne", jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką.
Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów. Ranking Value-D bazuje na wynikach badania BrandZ, obejmującego tysiące marek w 20 państwach i opartego na reprezentatywnych dla danego kraju próbach liczących zawsze minimum 400 wywiadów w ramach jednej kategorii produktowej.
Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D dla rynku polskiego
Marka | Punktacja Value-D | Typ marki |
1. mBank | 129 | Good Value |
2. Tyskie | 123 | Good Value |
3. Play | 120 | Good Value |
4. ING Bank | 118 | Good Value |
5. Fiat | 117 | Good Value |
6. Lech | 117 | Good Value |
7. Zbyszko | 116 | Good Value |
8. Orange | 116 | Good Value |
9. Żubr | 115 | Good Value |
10. Żywiec | 114 | Good Value |
Good Value – marka oferująca wysoką jakość za przystępną ceną
Dołącz do dyskusji: Millward Brown: mBank na czele rankingu Value-D polskich marek