Multimedia Polska kupi Sotel
Multimedia Polska zawarła wstępną umowę kupna 100% udziałów spółkiSotel, dostawcę internetu z Pruszcza Gdańskiego, od zarejestrowanejna Cyprze spółki Maribenia Ltd. Wstępne cena została ustalona na5,50 mln zł, ale zostanie zweryfikowana po due diligence spółki.
"W momencie zawarcia umowy cena nabycia udziałów jest określonana 5.500.000,00 zł powiększone o środki pieniężne spółki ipomniejszone o wartość długów spółki na dzień zawarcia niniejszejumowy" - podano w komunikacie.
"Po zakończeniu procesu due dilligence obejmującego wszczególności ustalenie wartości długów i środków pieniężnychSpółki, ostateczna cena udziałów zostanie zweryfikowana iuwzględniona w ostatecznym rozliczeniu transakcji" - czytamydalej.
Zapłata za udziały nastąpi w dwóch częściach: zaliczka wwysokości 0,50 mln zł zostanie zapłacona w ciągu 3 dni od datyzawarcia umowy, a pozostała część - do 23 listopada.
"Transakcja nabycia Udziałów zostanie w pełni sfinansowana ześrodków własnych emitenta"
Przedmiotem działalności Przedsiębiorstwa Handlowo-UsługowegoSotel Sp. z o.o. jest oferowanie usług telewizji kablowej i dostępudo internetu na terenie miasta Pruszcz Gdański.
W końcu sierpnia Andrzej Rogowski, prezes spółki MultimediaPolska, trzeciego w Polsce operatora telewizji kablowej,deklarował, że firma chce w ciągu 2 kolejnych lat zwiększyć tempodokonywanych akwizycji i budowy własnej sieci. Spółka chce do końca2010 roku mieć ok. 35% rynku telewizji kablowej i być jejnajwiększym dostawcą.
Rogowski powiedział wówczas, że do końca roku spółka powinnasfinalizować jedną lub dwie istotne akwizycje.
W połowie lipca spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych za40,87 mln zł brutto (33,5 mln plus VAT). W II kwartale spółkakupiła 15 sieci telewizji kablowych, z 23,5 tys. abonentów,należących do firmy Marton za 40,87 mln zł. Na inwestycje rozwojowezwiązane z budową i modernizacją sieci a także podłączeniem nowychabonentów wydano 33,5 mln zł.
Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) zczerwca br., liczba abonentów telewizji kablowej w Polsce wynosiłaok. 4,5 mln abonentów, z czego Multimedia miały 506 tys., coplasowało tę spółkę na trzecim miejscu w kraju.
W I połowie 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln złzysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska kupi Sotel