SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2012 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (marzec 2012 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Biznes, finanse, prawo

Serwisy Onetu z tej kategorii zyskały w skali miesiąca prawie 300 tys. użytkowników i 6,5 mln odsłon, a witryny WP i Orange miały ok. 250 tys. użytkowników więcej, za to 7 mln odsłon mniej. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ok. 440 tys. internautów, wykonując 2,55 mln odsłon.

>>> Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 4 129 571 79 493 656 21,30% tak
2 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 3 826 572 51 084 793 19,74% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 3 519 262 55 417 496 18,15% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 3 099 687 29 317 452 15,99% tak
5 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 2 013 704 45 930 210 10,39% tak
6 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 776 074 20 555 533 9,16% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 317 055 25 871 846 6,79% tak
8 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 1 033 892 6 886 578 5,33% tak
9 nf.pl 877 071 8 530 491 4,52% tak
10 Grupa PTWP 746 475 8 579 831 3,85% tak
11 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 731 830 6 973 250 3,78% tak
12 Grupa Gofin.pl 529 604 - 2,73%  
13 krs-online.com.pl 519 000 - 2,68%  
14 wirtualnemedia.pl 438 475 2 553 033 2,26% tak
15 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 424 225 - 2,19%  
16 Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo 405 121 2 871 291 2,09% tak
17 Grupa Comperia - Biznes, finanse, prawo 383 715 3 132 095 1,98% tak
18 legeo.pl 352 401 1 227 092 1,82% tak
19 Grupa Puls Biznesu 347 672 6 047 424 1,79% tak
20 Grupa Inwestycje.pl - Biznes, finanse, prawo 334 872 3 088 358 1,73% tak


Informacje i publicystyka

Strony informacyjne i publicystyczne WP i Orange miały ok. 350 tys. real users i prawie 30 mln odsłon mniej niż w lutym. W konsekwencji spadły z pierwszego miejsca, wyprzedzone przez serwisu Onetu, które zanotowały minimalny spadek odwiedzalności.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 6 853 126 285 789 736 35,35% tak
2 Grupa Wirtualna Polska/Orange - Informacje i publicystyka 6 634 258 293 162 381 34,22% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 772 885 191 845 748 29,78% tak
4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 4 251 063 77 846 810 21,93% tak
5 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 3 945 359 104 278 052 20,35% tak
6 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 502 747 94 380 548 18,07% tak
7 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 479 077 90 524 717 12,79% tak
8 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 2 364 653 29 207 295 12,20% tak
9 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 2 091 192 61 310 671 10,79% tak
10 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 1 240 704 20 466 378 6,40% tak
11 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 1 160 084 10 333 285 5,98% tak
12 Grupa Netshare - twojapogoda.pl 1 131 190 15 777 582 5,84% tak
13 Grupa Next Infor - dziennik.pl - informacje i publicystyka 1 118 086 16 898 418 5,77% tak
14 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 1 049 496 10 563 254 5,41% tak
15 trojmiasto.pl 980 871 56 851 375 5,06% tak
16 Grupa Google - Informacje i publicystyka 853 909 - 4,40%  
17 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 838 793 23 113 255 4,33% tak
18 kalkulatorpolityczny.pl 692 797 - 3,57%  
19 wprost.pl 516 012 2 720 944 2,66% tak
20 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 505 644 - 2,61%  


Kultura i rozrywka

YouTube odwiedziło ponad 850 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Za to duży spadek zanotowały serwisy Onetu z tej kategorii - prawie 800 tys. real users i ponad dwa razy odsłon mniej. Natomiast po 300-400 tys. użytkowników straciły Demotywatory.pl i Kwejk.pl. 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 13 693 721 - 70,64%  
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 6 175 080 363 756 107 31,85% tak
3 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 6 165 488 275 358 368 31,80% tak
4 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 5 721 441 269 047 275 29,51% tak
5 demotywatory.pl 4 613 196 - 23,80%  
6 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 4 023 336 237 475 328 20,75% tak
7 kwejk.pl 3 872 541 - 19,98%  
8 filmweb.pl 3 582 809 209 468 209 18,48% tak
9 Grupa Spilgames 3 233 249 - 16,68%  
10 besty.pl 3 214 238 - 16,58%  
11 Grupa TVN - Kultura i rozrywka 2 725 734 119 883 540 14,06% tak
12 tekstowo.pl 2 650 283 40 846 923 13,67% tak
13 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 2 266 503 32 055 033 11,69% tak
14 888.com 2 220 955 - 11,46%  
15 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 2 089 663 30 975 697 10,78% tak
16 wiocha.pl 2 025 469 168 633 146 10,45% tak
17 Grupa Google - Kultura i rozrywka 1 761 841 - 9,09%  
18 wyspagier.pl 1 500 358 91 490 312 7,74% tak
19 stargames.com 1 484 853 - 7,66%  
20 Grupa Gry-online.pl 1 371 918 29 699 283 7,08% tak


Motoryzacja

Serwisy motoryzacyjne Allegro zanotowały podobne wyniki jak w lutym. Strony Onetu straciły 350 tys. real users i 10 mln odsłon, przez co zostały wyprzedzone przez witryny WP i Orange, które zyskały prawie 150 tys. użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 4 270 050 423 529 030 22,03% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 1 963 539 27 225 213 10,13% tak
3 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 1 962 727 39 460 380 10,12% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 256 408 21 603 947 6,48% tak
5 autocentrum.pl 1 249 838 28 767 810 6,45% tak
6 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 1 103 186 24 547 564 5,69% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 070 714 12 802 860 5,52% tak
8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 847 244 18 398 684 4,37% tak
9 Grupa V10.pl - Motoryzacja 698 293 7 647 069 3,60% tak
10 Grupa Mobile 684 228 - 3,53%  
11 Grupa Auto.pl 637 694 7 917 101 3,29% tak
12 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 396 386 2 509 681 2,04% tak
13 scigacz.pl 385 613 4 774 853 1,99% tak
14 Grupa O2.pl - Motoryzacja 362 744 5 062 794 1,87% tak
15 Grupa NextWeb Media - Motoryzacja 331 816 3 091 263 1,71% tak
16 motonews.pl 300 357 - 1,55%  
17 Grupa Next Infor - Motoryzacja 265 284 982 566 1,37% tak
18 vw-passat.pl 222 619 - 1,15%  
19 Grupa Money.pl - moto.money.pl 219 898 1 483 043 1,13% tak
20 autogielda.pl 210 310 5 243 704 1,08% tak


Budownictwo i nieruchomości

Strony Gazeta.pl z tej kategorii zyskały w skali miesiąca 50 tys. użytkowników i 6,5 mln odsłon, a witryny Muratora - ponad 150 tys. real users. Natomiast OtoDom.pl zanotował minimalny spadek.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 639 906 39 072 823 8,46% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 606 867 21 985 011 8,29% tak
3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 1 067 353 34 171 724 5,51% tak
4 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruchomości 838 621 7 383 124 4,33% tak
5 Grupa Melog.com - domy.pl 742 688 16 223 854 3,83% tak
6 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 706 593 31 721 083 3,64% tak
7 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 560 777 2 863 856 2,89% tak
8 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 513 719 30 081 633 2,65% tak
9 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 492 951 10 270 741 2,54% tak
10 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 409 790 7 374 832 2,11% tak
11 swiatkwiatow.pl 407 293 3 295 606 2,10% tak
12 Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości 361 890 - 1,87%  
13 Grupa Morizon S.A. 338 641 3 465 591 1,75% tak
14 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 311 352 5 582 557 1,61% tak
15 skyscrapercity.com 282 924 - 1,46%  
16 trovit.pl - mieszkania.trovit.pl 279 955 - 1,44%  
17 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 279 473 3 998 818 1,44% tak
18 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 276 718 1 822 027 1,43% tak
19 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 250 116 1 268 198 1,29% tak
20 forumogrodnicze.info 245 451 - 1,27%  


Edukacja

Wikipedię odwiedziło prawie 500 tys. polskich użytkowników więcej niż w lutym, a strony edukacyjne Gazeta.pl - ok. 300 tys. więcej. Google zanotowało w tej kategorii podobny wynik jak miesiąc wcześniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 9 586 649 - 49,45%  
2 Grupa Google - Edukacja 5 785 341 - 29,84%  
3 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 3 648 149 30 591 427 18,82% tak
4 zadane.pl 2 807 967 - 14,48%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 903 395 16 826 835 9,82% tak
6 bryk.pl 1 812 218 8 625 487 9,35% tak
7 Grupa Onet.pl - Edukacja 1 694 058 8 987 369 8,74% tak
8 szkolnictwo.pl 1 238 065 - 6,39%  
9 klp.pl 1 166 890 - 6,02%  
10 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 966 144 - 4,98%  
11 Grupa GG Network - Edukacja 850 664 10 399 540 4,39% tak
12 Grupa O2.pl - Edukacja 798 649 9 359 670 4,12% tak
13 translate.pl 794 294 - 4,10%  
14 Grupa Ling.pl 760 877 4 806 713 3,92% tak
15 Grupa Netstel - Edukacja 753 875 - 3,89%  
16 shvoong.com 735 263 - 3,79%  
17 translatica.pl 661 498 - 3,41%  
18 Grupa Edgard 648 217 - 3,34%  
19 pl.bab.la 635 330 - 3,28%  
20 matematyka.pisz.pl 620 463 - 3,20%  

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2012 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
zastanawiam sie czemu w kategorii informacje jest wprost.pl a nie ma chociazby niezalezna.pl ktora wedlug alexa.com ma wieksza popularnosc
0 0
odpowiedź
User
lesna
@lolek

Podobnie jak zabrakło salon24.pl
Możliwe, ze niektóre serwisy nie są uwzględniane w rankingu.
0 0
odpowiedź
User
lolek
to nie powinni uzywać zwrotu, ze to najpopularniejsze w Polsce;]
0 0
odpowiedź