Największa kampania reklamowa w historii Onet.pl
4 października 2002 r. rozpoczęła się największa kampania reklamowa w historii Onet.pl, promująca pierwszy ogólnopolski, niezależny dostęp do Internetu poprzez OnetKonekt.
Teraz każdy posiadacz modemu może się łączyć się z Internetem przez niezależny numer dostępowy 020 95 80. Wyraża to motyw przewodni kampanii: "Chcemy być sobą!", będący refrenem utworu Zbigniewa Hołdysa o tym samym tytule.
Celem kampanii wprowadzającej jest poinformowanie o nowej usłudze i stworzenie jej wizerunku. Ponieważ OnetKonekt jest rozszerzeniem marki Onet.pl, szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi potencjalnych użytkowników usługi na fakt, że OnetKonekt jest dostępem do całych zasobów Internetu, a nie tylko do portalu Onet.pl. Wyraża to główna korzyść usługi, którą jest "niezależny dostęp do Internetu".
Kreacja komunikująca alternatywę wobec dotychczasowego wdzwanianego połączenia z Internetem oparta jest o utwór "Chcemy być sobą". Został on skomponowany i napisany przez Zbigniewa Hołdysa z roku 1982, a spopularyzowany przez zespół Perfect. Zbigniew Hołdys na potrzeby kampanii OnetKonekt nagrał ten utwór w nowej aranżacji. Niezależność i wolność wyboru podkreślają również sceny nakręcone nad Nowym Targiem, na wysokości 4000-1200 metrów nad lotniskiem. W scenach swobodnego lotu w powietrzu z prędkością 230 km / godz. wystąpili czołowi w Europie spadochroniarze, specjalizujący się w skydivingu, z Czech, Francji i Polski. Kilka efektownych figur, jak np. lot na miotle, pocałunek w pozycji headdown oraz scena spotkania skysurfera z partnerem (która nie została uwzględniona w ostatecznym montażu) to dokonania pionierskie w skali światowej w filmowaniu tego sportu. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że wersja kinowa kampanii została po raz pierwszy w Polsce przetransferowana z taśmy filmowej na taśmę emisyjną za pomocą tzw. transferu 2k, a dźwięk został specjalnie nagrany w technologii Dolby SR.
Dotychczas wersje kinowe telewizyjnych filmów reklamowych tworzone były w oparciu o materiały zarejestrowane w technologii Beta. Kampania, która potrwa co najmniej do końca bieżącego roku, obejmie swoim zasięgiem telewizję (stacje z grupy ITI oraz niszowe), kino (wszystkie ekrany w sieci Multikina), ponad 30 tytułów czasopism i prasy codziennej, radio (stacja ogólnopolska i lokalne), reklamę zewnętrzną (nośniki w szkołach średnich i wyższych) oraz oczywiście Internet. Ponadto kampania obejmie aktywność BTL oraz wiele działań o charakterze patronatów i sponsoringów. Kampania powstała bez udziału agencji reklamowej i domu mediowego.
Przygotowali ją pracownicy z zespołu marketingu Onet.pl, mający wieloletnie doświadczenie w dziedzinie komunikacji marketingowej, wyniesione m.in. z pracy w agencjach reklamowych, domach mediowych i studiach filmowych. Pomocą przy realizacji kampanii służyły inne spółki grupy: ITI Film Studio (produkcja spotu TV i kinowego) oraz ITI Media Plus (planowanie i zakup telewizji). Budżet kampanii zależny jest od osiągnięcia celów mediowych, komunikacyjnych i biznesowych związanych z wprowadzeniem usługi OnetKonekt. Jest on wyższy niż w poprzedniej kampanii Onet.pl o zbliżonym zasięgu: e-Generacji, kampanii która była prowadzona pomiędzy listopadem 2000 r. a styczniem 2001 r. Ponad połowa budżetu zostanie wydana poza grupą ITI. Wybrane kreacje użyte w kampanii zostaną udostępnione na stronie http://konekt.onet.pl. Ponadto dla użytkowników usługi OnetKonekt zostanie przygotowana specjalna strefa, w której będą mogli się zapoznać z kulisami tworzenia reklamy oraz obejrzeć materiały, które nie będą rozpowszechniane w masmediach.
Dołącz do dyskusji: Największa kampania reklamowa w historii Onet.pl