NBC z TiVo
Koncern medialny NBC Universal zawarł wieloletnie porozumienie z TiVo - producentem urządzeń DVR (Digital Video Recorder).
W ramach tego porozumienia, NBC stanie się pierwszym dużym nadawcą, który będzie miał prawo korzystania z badań oglądalności prowadzonych przez TiVo - informuje serwis Mediaweek.
14 należących do koncernu stacji, m.in. NBC, Telemundo i Bravo, a także 10 kanałów będących własnością samej NBC, będzie miało dostęp do danych o oglądalności programów gromadzonych przez TiVo.
TiVo uruchomiło swój serwis badawczy o nazwie Stop/Watch około rok temu. Oferuje on dane o oglądalności za pośrednictwem DVR, programów i reklam sekunda po sekundzie. W listopadzie firma dodała również dane demograficzne na temat odbiorców, takie jak wiek, zarobki, rasa i stan cywilny.
Serwis jest atrakcyjny dla nadawców i reklamodawców z uwagi na to, że uzyskują oni dane na temat tego, jakie grupy ludzi oglądają dane programy lub reklamy.
Z kolei reklamodawcy, którzy kupują czas reklamowy na antenach stacji koncernu NBCU, będą mieli opcję dodawania interaktywnych elementów do swoich spotów. Na skutek tego widzowie podczas oglądania reklamy będą mogli kliknąć w specjalną ikonę, aby uzyskać więcej informacji na temat danego produktu.
DVR są coraz popularniejsze za oceanem. Z danych firmy PricewaterhouseCoopers wynika, że w 2005 roku takie urządzenia znajdowały się w 9 milionach amerykańskich gospodarstw domowych, a do 2010 roku liczba ta wzrośnie do około 35 milionów.
Porozumienie między NBC Universal a TiVo zacznie obowiązywać od 1 stycznia przyszłego roku.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: NBC z TiVo