„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” z największym spadkiem
W marcu 2015 roku większość tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w marcu 2015 roku wyniosła 144 435 egz. Było to o 3,67 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy zwiększył się o 6,39 proc. do 123 443 egz. Tytuł ten przed rokiem był trzeci.
Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem w marcu br. zmniejszyła się o 1,30 proc. i wyniosła 116 345 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 697 egz., po spadku o 6,92 proc.
Oczko niżej uplasował się tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), który zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 17,47 proc. do 53 195 egz.
Z kolei największy wzrost w marcu br., wynoszący 17,26 proc. do 18 855 egz., miał plasujący się na ósmej pozycji „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 208 704 | 144 435 | 144 435 | 200 123 | 149 944 | 149 944 |
Newsweek Polska | 184 505 | 123 555 | 123 443 | 175 950 | 116 033 | 116 033 |
Polityka | 170 551 | 116 377 | 116 345 | 170 500 | 117 909 | 117 879 |
W Sieci | 150 904 | 75 697 | 75 697 | 171 972 | 81 329 | 81 329 |
Tygodnik Do Rzeczy | 121 559 | 62 120 | 53 195 | 153 194 | 73 384 | 64 459 |
Wprost | 126 289 | 113 288 | 44 702 | 123 749 | 117 638 | 47 189 |
Gazeta Polska | 105 818 | 36 624 | 36 151 | 128 257 | 43 473 | 42 809 |
Tygodnik Powszechny | 39 300 | 19 255 | 18 855 | 34 200 | 16 487 | 16 079 |
Przegląd | 51 000 | 17 069 | 17 069 | 51 000 | 18 374 | 18 374 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 466 810 | 292 073 | 292 073 | 490 116 | 306 973 | 306 973 |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty. Najwięcej zyskał „Newsweek” (11,31 proc.), a najwięcej stracił „Wprost” (AWR „Wprost”; 34,41 proc.). Spadek ten to głównie skutek publikacji o Kamilu Durczoku, które wywindowały sprzedaż dwóch wydań magazynu w lutym (dowiedz się więcej).
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | marzec | luty | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 208 704 | 144 435 | 144 435 | 207 926 | 140 802 | 140 802 |
Newsweek Polska | 184 505 | 123 555 | 123 443 | 165 455 | 110 896 | 110 896 |
Polityka | 170 551 | 116 377 | 116 345 | 168 250 | 115 496 | 115 496 |
W Sieci | 150 904 | 75 697 | 75 697 | 157 093 | 74 994 | 74 994 |
Tygodnik Do Rzeczy | 121 559 | 62 120 | 53 195 | 124 730 | 61 281 | 52 356 |
Wprost | 126 289 | 113 288 | 44 702 | 134 979 | 137 042 | 68 152 |
Gazeta Polska | 105 818 | 36 624 | 36 151 | 109 758 | 37 358 | 36 844 |
Tygodnik Powszechny | 39 300 | 19 255 | 18 855 | 40 125 | 18 386 | 17 974 |
Przegląd | 51 000 | 17 069 | 17 069 | 51 000 | 16 883 | 16 883 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 466 810 | 292 073 | 292 073 | 468 810 | 303 234 | 303 234 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” z największym spadkiem