Nokia traciła udział w rynku w I kwartale
W pierwszym kwartale Nokia traciła udział w rynku na rzecz wszystkich rywali, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gartner
Największy wzrost udziału zanotowały w tym samym czasie Motorola i Samsung.
Gartner podwyższył w najnowszym raporcie prognozę tegorocznej globalnej sprzedaży aparatów komórkowych z 580 do ponad 600 mln sztuk. W 2003 roku sprzedaż komórek wyniosła 520 mln sztuk.
Ben Wood, analityk Gartner powiedział, że to, czego potrzebuje Nokia, aby ponownie zwiększać udział w rynku, to przebojowy, modny produkt. Fiński koncern chce w tym roku wprowadzić do oferty 40 nowych komórek.
Poniżej tabela sprzedaży i udziału w rynku największych producentów komórek w I kwartale 2004:
Nokia 44.2 mln sztuk 28.9 proc.
Motorola 25.1 16.4
Samsung 19.1 12.5
Siemens 12.3 8.0
Sony Ericsson 8.5 5.6
LG 8.1 5.3
Pozostali: 35.7 23.3
Łącznie: 153.0 100
Poniżej tabela sprzedaży i udziału w rynku największych producentów komórek w I kwartale 2003:
Nokia 39.5 mln sztuk 34.6 proc.
Motorola 16.7 14.7
Samsung 12.3 10.8
Siemens 8.7 7.6
Sony Ericsson 5.4 4.7
LG 5.6 4.9
Pozostali: 25.9 22.7
Łacznie: 114.0 100
Dołącz do dyskusji: Nokia traciła udział w rynku w I kwartale