Nowa marka Deutsche Bank w Polsce
Deutsche Bank PBC, który rozpoczyna działalność na rynku consumer finance poprzez swoją nową markę "db kredyt", liczy, że w pierwszym roku pozyska kilkadziesiąt tysięcy klientów i zwiększy ilość placówek do ponad 120 z 64 obecnie.
Poinformowali we wtorek przedstawiciele banku.
"‘db kredyt' to nowa linia biznesowa Deutsche Banku PBC. Chcemy rozpocząć działalność jutro, otwierając ponad 20 placówek. Wchodzimy na rynek zdecydowanie i stopniowo będziemy rozwijać sieć dystrybucji i produktów" - powiedział Piotr Królikowski, dyrektor Consumer Finance banku, podczas konferencji prasowej.
W pierwszym roku bank chce pozyskać kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów, a wolumen kredytów udzielonych klientom consumer finance ma przekroczyć kilkaset milionów złotych. O szczegółowych liczbach przedstawiciele banku nie chcieli mówić.
"db kredyt" będzie koncentrować się na ofercie kredytowej dla mniej zamożnych klientów. Od środy w sprzedaży znajdzie się kredyt gotówkowy, niedługo z funkcją konsolidacyjną. Jeszcze w tym roku pojawią się karty kredytowe. Bank nie wyklucza także, że wprowadzi do oferty produkty hipoteczne.
"Do końca maja chcemy otworzyć 60 placówek. Będą one podstawową platformą kontaktu z klientami, którą zamierzamy uzupełnić o sieć agentów, brokerów, sprzedaż bezpośrednią oraz kanały alternatywne takie jak Internet i telefon. Mamy nadzieję, że 60 placówek to nie jest plan maksymalny" - dodał.
W ubiegłym roku Deutsche Bank PBC podwoił liczbę placówek do 64, posiada także dwa centra doradztwa dla firm. Liczba klientów indywidualnych i firmowych wzrosła w tym czasie o 15% do ok. 100 tys. Bank posiada 180 doradców finansowych.
Wartość kredytów wzrosła o 97% licząc rok do roku i wyniosła 3,325 mld zł, w tym kredyty hipoteczne wzrosły o 127% do 1,267 mld zł na koniec 2006 r.
"Szczególnie jesteśmy dumni z faktu, że depozyty banku rosły w stopniu imponującym, mimo że klienci są zainteresowani głównie funduszami inwestycyjnymi" - powiedział prezes banku Marek Kulczycki.
Depozyty banku wzrosły o 52% do 3,182 mld zł w porównaniu z 2005 roku, a aktywa klientów zgromadzone w funduszach według wstępnych danych zwiększyły się o 147% do 1,815 mld zł.
Kulczycki, zapytany o prognozy rozwoju działalności biznesowej banku w 2007 roku, powiedział: "Mam nadzieję, że utrzymamy to tempo wzrostu".
Deutsche Bank PBC chce wprowadzić do oferty na początku drugiego kwartału usługi asset management, w tym budowę portfeli opartych o oferowane zagraniczne i krajowe fundusze inwestycyjne, produkty inwestycyjne z regularną składką,
Obecnie bank ma w ofercie funduszy inwestycyjnych ponad 160 produktów, a w planach jest nawiązanie współpracy z kolejnymi TFI.
W planach na ten rok jest także wprowadzenie faktoringu i forfaitingu dla firm z sektora MSP.
Wyniki finansowe za 2006 rok spółka poda w kwietniu. Prezes Kulczycki powiedział, że zysk netto banku za 2006 rok będzie jednocyfrowy w milionach złotych.
W styczniu tego roku niemiecki Deutsche Bank Privat-und-Geschaftskunden, kontrolujący Deutsche Bank PBC, zakończył proces wykupu akcji od akcjonariuszy mniejszościowych po wycofaniu spółki z obrotu publicznego w lipcu 2005 roku. Obecnie Deutsche Bank posiada 99,56% udziału w kapitale i głosach w Deutsche Bank PBC, zaś 0,44% udziałów należy do akcjonariuszy mniejszościowych.
Dołącz do dyskusji: Nowa marka Deutsche Bank w Polsce
http://tani-kredyt-gotowkowy.blogspot.com