Nowa oferta reklamowa portalu Gazeta.pl
Gazeta.pl uruchamia nowy, czternasty profil behawioralny - Kultura.
Dzięki temu możliwe będzie skierowanie przekazu reklamowego do osób zainteresowanych tematyką kulturalną, w sposób niepowiązany z treścią odwiedzanej w danym momencie strony.
Takie działanie jest znacznie bardziej korzystne cenowo, a często i bardziej skuteczne niż targetowanie kontekstowe (czyli umieszczenie reklamy na stronie o tematyce bliskiej grupie docelowej produktu czy usługi).
Targetowanie behawioralne polega na analizie zachowania internauty na portalu Gazeta.pl i stwierdzeniu na tej podstawie, jakie tematy szczególnie go interesują. Na przykład jeśli ktoś wielokrotnie ogląda strony poświęcone kulturze, to prawdopodobnie zagadnienie to jest dla niego ciekawe, zostaje więc przypisany do odpowiedniego profilu – KULTURA. W czasie kolejnych wizyt na portalu Gazeta.pl, niezależnie od tematyki odwiedzanych wówczas stron, internaucie zostaną wyświetlone reklamy z przypisanego mu profilu, na przykład zapowiedzi teatralne. Reklama zostaje więc przyporządkowana do konkretnej osoby, a nie do stałego miejsca emisji.
Określanie profilu użytkownika składa się z kilku etapów. Najpierw, po wejściu na portal Gazeta.pl, internauta jest identyfikowany za pomocą plików cookie. Następnie analizuje się jego sposób poruszania się po portalu, automatycznie zliczając ilość dokonywanych przez niego odsłon na poszczególnych serwisach. Jeśli internauta odwiedzi określone strony odpowiednią liczbę razy i jego zachowanie pasuje do algorytmu któregoś z profili, to profil ten zostaje mu nadany – przy kolejnej wizycie na portalu użytkownik zobaczy reklamy przeznaczone dla tej właśnie grupy osób, niezależnie od tego, czy odwiedzi serwis POGODA, PRACA, DOM czy jakikolwiek inny.
Zastosowanie targetowania behawioralnego umożliwia elastyczne planowanie kampanii – Klient ma dostęp do wielu parametrów, takich jak liczba dni, liczba użytkowników czy liczba odsłon, a przede wszystkim może na bieżąco śledzić rezultaty kampanii i modyfikować ją w zależności od osiąganych rezultatów, podano w komunikacie.
Dołącz do dyskusji: Nowa oferta reklamowa portalu Gazeta.pl