Nowa strategia spółki Time
Strategia sprzedaży w Time ma zwiększyć udział w rynku reklamowym
Zarząd Time sp. z o.o. (domu sprzedaży czasu antenowego Radia Eska i Gold FM) wdraża kolejny etap strategii opartej na budowie ogólnopolskiej sieci lokalnych stacji Radia Eska. Jej celem jest zwiększenie udziału Grupy Radiowej Time (Eska i Gold FM) w rynku reklamy radiowej - poinformowała spółka w komunikacie parsowym.
Na początku lutego zarząd spółki Time podpisał umowę o współpracy z RRM (zajmującym się sprzedażą czasu reklamowego w Radiu Zet i Radiostacji). Współpraca dotyczy, podobnie jak w roku ubiegłym, sprzedaży przez RRM czasu antenowego w sieci Radia Eska i Gold FM. Przeciwnie do ubiegłorocznej umowy jednak, RRM nie ma już wyłączności na sprzedaż reklam w stacjach Radia Eska i Gold FM. Zainteresowani reklamodawcy będą mogli zakupić spoty bezpośrednio u doradców handlowych Time oraz u innych, działających na rynku brokerów.
Umowa z Eurozetem miała charakter krótkoterminowy. Jej zadaniem było wypromowanie oferty sieciowej Eski i ponowne wprowadzenie na rynek formy pakietu lokalnych stacji radiowych. – W naszej ocenie współpraca ta spełniła swoje zadania. Obecnie na rynku mamy wiele dostępnych pakietów, a Radio Eska chce znaleźć się w większości z tych produktów. Dlatego otwieramy się na współpracę z innymi brokerami i co najważniejsze, chcemy również samodzielnie i we własnym zakresie kreować skuteczne formy reklamy radiowej, które już wkrótce przedstawimy naszym klientom – mówi Jacek Nieckarz, wiceprezes ds. sprzedaży w spółce Time.
Za bezpośrednie kontakty z klientami strategicznymi odpowiada teraz w Time Dział Kluczowych Klientów kierowany przez Marka Wojciechowskiego. – Powstanie tego działu podyktowane jest troską o dobro klientów zainteresowanych promocją ogólnopolską, sieciową na antenie Esek –zarówno klientów bezpośrednich, jak i domów mediowych. Chcemy sprostać ich wymaganiom, ponieważ rozumiemy swoją rolę w procesie komunikacji marketingowej – dodaje Jacek Nieckarz.
Wybór takiej strategii sprzedaży czasu antenowego w stacjach Grupy Radiowej Time to z jednej strony odpowiedź na oczekiwania rynku, z drugiej zaś – działania mające sukcesywnie zwiększać udział Grupy Time w rynku reklamy radiowej.
Udział ten niezmiennie wzrasta z roku na rok. W ciągu ostatnich czterech lat Grupa Time zwiększyła udział w rynku reklamy radiowej ponad dwukrotnie. Stało się to kosztem rozgłośni ogólnopolskich, które w tym czasie zanotowały spadek udziału w rynku reklamowym.
Udział Grupy Time wzrósł z 6 proc. w 2000 roku do 13 proc. w roku 2004. W tym czasie udział RMF FM spadł z 35 proc. do 32 proc., Radia Zet - z 27 proc. do 25 proc., a ogólnopolskich programów Polskiego Radia S.A. – z 11 proc. do 9 proc.
Od 2000 roku utrzymuje się stały wzrost udziału w rynku reklamowym rozgłośni lokalnych, a udział rozgłośni ogólnopolskich w tym rynku wciąż maleje. Stacje lokalne ogółem zanotowały wzrost z 26 proc. (2000) do 35 proc. (2004), a rozgłośnie ogólnopolskie spadek - z 74 proc. do 65 proc.
Z rozgłośni lokalnych właśnie Grupa Time notuje najwyższy wzrost udziału w rynku – wynosi on 7 punktów procentowych. Pozostałe grupy radiowe i stacje lokalne zanotowały we wspomnianym okresie dużo mniejszy wzrost udziału w rynku reklamy radiowej, a kilka z nich – spadek.
Obecnie w skład Grupy Radiowej Time wchodzi 31 lokalnych stacji radiowych, które nadają na 29 rynkach i adresują swój program (w formacie CHR) do osób w wieku 15 –39 lat.
Kampanie reklamowe w tych stacjach mogą być z jednej strony uzupełnieniem kampanii w rozgłośniach ogólnopolskich, z drugiej zaś – ich alternatywą. Bowiem 31 lokalnych stacji Grupy Time, o jednorodnym formacie i ściśle określonym odbiorcy, daje kampanię o zasięgu ogólnopolskim, przy niskim a jednocześnie efektywnym koszcie dotarcia.
Dołącz do dyskusji: Nowa strategia spółki Time