SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa strona Polsatu podobna do ABC.com

Uruchomiona nowa strona internetowa Polsatu zdaniem częściekspertów przypomina serwis amerykańskiej telewizji ABC. Polsatpodkreśla jednak, że projekt witryny to autorski pomysł.

Nowy serwis, który dostępny pod adresem polsat.com.pl,prezentuje przede wszystkim ofertę programową Polsatu. Ponadtoznaleźć można w nim m.in. ogólne wiadomości o stacji i jejwładzach, sylwetki gwiazd oraz program wszystkich kanałównależących do grupy Polsatu.

Strona zbudowana jest w technologii flash i zawiera elementyanimacji. Dominującym kolorem w nowym serwisie jest czarny. Właśnieta barwa oraz układ poszczególnych elementów na stronie sprawiły,że pojawiły się głosy o dużym podobieństwie witryny do stronyinternetowej innej stacji.

- Serwis sprawia wrażenie tymczasowego, a wykonanie łudzącoprzypomina WWW amerykańskiej telewizji ABC - mówi nam MichałLubański, dyrektor kreatywny Emarketing Experts - Czyżby brakowałopomysłu? - zastanawia się. Podobne opinie znalazły się także nanaszym forum.

Polsat odpiera jednak zarzuty o inspirowanie się rozwiązaniamiobecnymi w serwisie ABC (abc.com). - Projekt strony jest autorskimpomysłem Telewizji Polsat, spółki Re:define i agencji interaktywnejSimple Communication - mówi nam Maciej Stec, członek zarządustacji.

- Oczywiście tak jak w przypadku wszystkich nowych projektów -jest to kompilacja bardzo wielu szczegółowych pomysłów dotyczącychwarstwy graficznej, nawigacyjnej i funkcjonalnej, które w takiejczy innej formie już gdzieś funkcjonują. Jeżeli ktoś widzipodobieństwa pomiędzy naszą witryną a stroną abc.com, to jest namtylko miło, że jesteśmy porównywani z takimi dobrymi wzorcami.Jednakże oprócz czarnego tła, które rzeczywiście jest identyczne,pozostałe elementy strony różnią się znacznie - dodaje Stec.

Strona Polsatu
foto


Strona ABC
abccom


A jak nowy serwis Polsatu wypada na tle poprzedniej wersji?Jakie ma wady i zalety? Na pytania próbowali odpowiedzieć eksperciz agencji interaktywnych.

erykorlowskiEryk Orłowski, dyrektor zarządzającyKomitywa.com, spółki zależnej K2 Internet

Ponieważ twórcy zapewniają, że nowy polsat.com.pl to wersjawstępna, nie chcę oceniać aspektów funkcjonalno-użytecznościowychserwisu. Znalazłoby się wiele pułapek - proszę spróbować wyłączyćdźwięk, albo znaleźć wieczorną ramówkę na inny dzień niż "Dziś"...Pierwsze wrażenie wizualne? Nareszcie nie atakuje mnie kłująca woczy czerwień. Owszem, na ekranie wszystko tańczy i śpiewa, aletaka koncepcja stacji. W porównaniu do poprzedniej wersji,zdecydowanie bardziej estetyczna realizacja filozofii masowejrozrywki.

Zastanawia mnie tylko, jak tego rodzaju migającym flashowyminterfejsem radzi sobie starsza grupa odbiorców Polsatu...Porównanie do TVN? Patrząc wyłącznie przez pryzmat serwisów www,można by przypuszczać, że Polsat to bezpretensjonalna, coraz lepiejrobiona telewizja. Tymczasem TVN, puszczając oko do tego samegoodbiorcy, próbuje być bardziej wysmakowana. Z naciskiem na"próbuje".

michallubanskinoweMichał Lubański, dyrektorkreatywny Emarketing Experts

Polsat w końcu zmienił mocno krytykowaną stronę internetową.Redesign teoretycznie powinien cieszyć, jednak nowa stronaTelewizji Polsat niczym nie zachwyca. Serwis spełnia swoje zadaniei można w nim znaleźć większość niezbędnych informacji, jednakbrakuje tu dodatkowych treści, które mogłyby nas przyciągnąć izatrzymać na dłużej. Rozwinięty dział wideo to przykład takiegoelementu. Żyjemy przecież w erze YouTube. Brak wyszukiwarki torównież spory błąd, w końcu nie każdy lubi przekopywać się przeztreści, by znaleźć informacje o swoim ulubionym programie. Menugłówne jest nieintuicyjne, a co najmniej dwie pozycje są małointeresujące dla potencjalnego odwiedzającego. Serwis sprawiawrażenie tymczasowego, a wykonanie łudząco przypomina WWWamerykańskiej telewizji ABC. Czyżby brakowało pomysłu?

W porównaniu do głównego konkurenta - telewizji TVN, Polsat niewypada źle, jednak serwis TVNu nie należy już do najnowszych. Obiestacje nie wykorzystują potencjału WWW. Osobiście wolę lżejsząstylistykę TVNu, jednak pod względem rozkładu contentu strony sąbardzo zbliżone. Jedyne, co wyróżnia telewizję Waltera, to stronagłówna, która na starcie mówi nam jakie "hity" możemy zobaczyć wbieżącym dniu.

andrzejszewczykAndrzej Szewczyk, innovation managerw Artegence

Porównując z poprzednim wydaniem, nowe strony Polsatu sprawiająwrażenie dalece bardziej telewizyjnych - m.in. poprzez nasycenieniezłej jakości materiałami graficznymi, ograniczenie ilościprezentowanych tekstów i ciemne tło. Serwis komunikuje to, co wtelewizji jest najważniejsze, czyli zawartość programową. Nacisk nawizytówki hitów antenowych i wizerunki gwiazd to bardzo dobreposunięcie - to samo robią od pewnego czasu główni konkurenci zrynku telewizyjnego. Program telewizyjny prezentowany jestczytelnie, choć opisy poszczególnych pozycji mogłyby prezentowaćwyższy stopień szczegółowości. Jeżeli serwis ma skłaniać dowłączenia telewizora, brakuje elementów promujących aktualnieemitowane pozycje ramówki.

Zapewne wielu odbiorców zarzuci nowym stronom zbyt ubogązawartość. Jestem pewien jednak, że nowa odsłona serwisu topierwszy krok, za którym pójdą następne i strony Polsatu będąrozwijane. Fakt upublicznienia projektu już na tym etapie wynikałzapewne z pilnej potrzeby promocji wiosennej ramówki stacji.

Polsat dotąd nie rozwijał własnego silnego ośrodka w sieci, awybrane programy udostępniał w sieci na zewnętrznych portalach.Rosnący rynek internetowy i działania konkurentów - choćbyplanowane uruchomienie nowego wortalu przez TVN - to fakty, naktóre stacja nie może dłużej nie zważać. Plotki dotycząceinwestycji w niezależne polskie serwisy internetowe oraz oficjalnekomunikaty dotyczące np. planów eksploatacji w sieci praw donadchodzących Mistrzostw Europy w piłce nożnej to wyraźne sygnaływdrażania nowej strategii obecności Polsatu w Internecie.

gkGrzegorz Kurowski, co-managingdirector w agencji Hypermedia

Nowy serwis Polsatu jest zdecydowanie bardziej atrakcyjnywizualnie od poprzedniego, jednak moim zdaniem nie odpowiada naobecne zapotrzebowania rynkowe i nie wykorzystuje potencjałuPolsatu. Tak jak poprzednia wersja, działa on przede wszystkim woparciu o program telewizyjny i jego opisy. Programy telewizyjnemożna już teraz odnaleźć na stronach wielu portali internetowych,dlatego nie stanowią one wartości samej w sobie.

Serwisowi brakuje zrozumienia, że internet powinien rozwijaćświat kreowany przez stację w telewizji. Brakuje w nimpoważniejszego potraktowania kluczowych programów i postaciPolsatu, interakcji z widzami czy rozwiązań multimedialnych.

Trudno jest porównywać nowy serwis Polsatu do aktualnegoTVN-owskiego. Wizualnie, korzystniej wypada Polsat, jednak stronaTVN jest zdecydowanie bogatsza w atrakcyjne dla internauty dodatki.Polsat zrobił na pewno krok we właściwym kierunku, ale nie udało musię dogonić aktualnych tendencji w myśleniu stacji TV ointernecie.

patrycjaklareckaPatrycja Klarecka, p.o. dyrektora ośrodkamediów interaktywnych TVP

Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne - strona główna Polsatuma atrakcyjny, nowoczesny wygląd. Dobrym pomysłem jestzamieszczenie na stronie głównej player'a wideo ze zwiastunamiprogramów. Twórcy strony nie ustrzegli się jednak kilku błędów.Moim zdaniem dopracowania wymaga sposób zarządzania treściami -internauta otrzymuje zbyt dużo informacji na raz. Wrażenie chaosupotęgują też liczne ruchome moduły promocyjne. W ciekawy, ale małofunkcjonalny sposób pokazano program telewizyjny. Strona zawiera narazie niewiele treści, ale mimo wszystko dziwi mnie brakwyszukiwarki.

Dołącz do dyskusji: Nowa strona Polsatu podobna do ABC.com

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
demol65
jestem jak najbardziej za Palikotem
odpowiedź