O 36 proc. wzrósł polski e-commerce w 2008 roku
Rynek sprzedaży internetowej zwiększył się w ubiegłym roku o 36proc., osiągając wartość 11 mld zł - wynika z analizy SMB. Jednakjeszcze wyraźniej - o 89 proc. - wzrosła wartość towarów kupowanychw tradycyjnych sklepach na podstawie informacji z sieci.
W ubiegłym roku Polacy kupili w internecie rzeczy o łącznejwartości ponad 11 mld zł, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniuz 2007 roku - pokazuje analiza Stowarzyszenia MarketinguBezpośredniego. Z tej sumy 800 zł stanowi koszt sprzedanych w sieciusług turystycznych.
Jednak większą wartość - ok. 17 mld zł - osiągnęły w 2008 rokuprodukty kupione w tradycyjnych sklepach na podstawie informacji zsieci. Wzrost w tym sektorze wyniósł aż 89 proc.
SMB przewiduje, że w bieżącym rynku polski e-commerce będzierozwijał się nieco mniej dynamicznie i jego wartość wzrośnie o 20proc. w porównaniu z 2008 rokiem - do poziomu 14,5 mld zł(wliczając sprzedaż usług turystycznych). Natomiast trendposzukiwania w sieci informacji o produktach, które kupowane sąpóźniej w tradycyjnych sklepach, ma być coraz silniejszy. ZdaniemSMB wartość takich towarów osiągnie w bieżącym roku 25 mld zł,czyli będzie o ponad 45 proc. większa niż w 2008 roku.
Dołącz do dyskusji: O 36 proc. wzrósł polski e-commerce w 2008 roku