'Odblask chroni dzieci'
Start ogólnopolskiej kampanii reklamowej wspierającej akcję informacyjno-edukacyjną 'Świecę przykładem - jestem widoczny!'.
W tym tygodniu br. ogólnopolskie stacje telewizyjne rozpoczęły emisję spotów reklamowych związanych z kampanią „Świecę przykładem – jestem widoczny!”, której inicjatorem jest CPP Toruń-Pacific, producent płatków śniadaniowych NESTLÉ. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo na drodze w warunkach ograniczonej widoczności i zmniejszenie zdarzeń drogowych z udziałem dzieci. Akcji patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Stowarzyszenie Droga i Bezpieczeństwo. Ideę akcji popiera także Komenda Główna Policji.
Zgodnie z obowiązującym w naszym kraju Prawem o ruchu drogowym, dzieci do lat 15 poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, powinny nosić elementy odblaskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu (art. 43 par. 2). Niestety, większość rodziców bądź nie zna tego przepisu, bądź się do niego nie stosuje. Tymczasem odblaski są konieczne i sprawiają, że każdy pieszy jest widoczny z odległości kilkuset metrów. Bez tego elementu kierowca może zauważyć ciemną sylwetkę zaledwie kilka metrów przed pędzącym pojazdem. Istotna jest edukacja społeczna, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Policyjne statystki jako główną przyczynę wypadków z udziałem dzieci – idących pieszo lub jadących na rowerze - podają ich nieodpowiednie zachowanie na drodze.
Firma CPP Toruń-Pacific, organizator kampanii, do 4 mln opakowań płatków NESTLÉ, dołączyła wysokiej jakości odblaski, w ośmiu wzorach. Produkty z odblaskami są wyraźnie oznaczone logo akcji. Dołączone do płatków odblaski zostały wyprodukowane zgodnie z unijną normą EN13356 i pozytywnie ocenione przez Instytut Transportu Samochodowego. Łatwo można przykleić je do kurtki, plecaka, roweru lub wózka dziecięcego.
Od początku, czyli od 1 września br., działa specjalna strona internetowa. Pod adresem http://www.swiece-przykladem.pl/ można znaleźć wiele ciekawych informacji oraz sprawdzić swoją wiedzę na temat przepisów dotyczących poruszania się na drodze oraz zachowania bezpieczeństwa. Dzieci utrwalą znajomość poznanych zasad uczestnicząc w różnych, przygotowanych specjalnie dla nich, grach i zabawach interaktywnych.
Dodatkowo w ramach akcji przeprowadzony zostanie konkurs rysunkowy dla dzieci w wieku 6-13 lat. Hasło konkursu jest takie samo jak całej kampanii: „Świecę przykładem – jestem widoczny!”. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 6 listopada br. Uroczystość oficjalnego ogłoszenia wyników oraz wręczenia nagród odbędzie się 18 listopada 2006 roku w Warszawie, w centrum rozrywki Magic City.
Patronami honorowymi akcji są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Stowarzyszenie na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” i Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Kampania uzyskała również poparcie Komendy Głównej Policji.
Patronami medialnymi są: Radio WaWA, Wprost, Motor, Wp.pl, The Warsaw Voice, Komputerowa Gratka, CyberMycha, Inca Play.
Kampania została opracowana we współpracy z Mediaedge:cia (zakup mediów), McCann-Erickson Polska (produkcja telewizyjna), agencją Fresh (opakowania i POS) oraz KALITERO (działania PR).
Dołącz do dyskusji: 'Odblask chroni dzieci'