Ofensywa reklamowa miasta Szczecin
Władze Szczecina ujawniły plany tegorocznej promocji miastaprowadzonej pod hasłem "The most visionary city in Europe. Poznajwizję". Miasto chce reklamować swój wizerunek, przez kulturę,edukację, sport i rozrywkę.
Głównym celem promocji w tym roku jest ogólnopolska prezentacjamiasta oraz kontynuacja wewnętrznej integracji jego mieszkańców.Szczecin zamierza zachęcać młodych ludzi do myślenia, że z tegomiasta niekoniecznie trzeba wyjeżdżać, ale warto w nim zostać albodo niego wrócić. W związku z tym w maju ruszy kampania mającaprzekonać uczniów do myślenia o Szczecinie podczas planowaniastudiów.
Jednym z głównych tematów wykorzystywanych w promocji miasta w2008 r. jest kultura. W tej dziedzinie komunikacja odbywa się wokółprojektu Europejska Stolica Kultury 2016, do którego Szczecinprzystąpił jeszcze w ubiegłym roku Poza tym rozpoczęła się jużogólnopolska kampania reklamująca Przegląd Teatrów Małych FormKontrapunkt 2008, który w drugiej połowie kwietnia odbędzie się wSzczecieni. Kampania obejmuje outdoor, spoty radiowe, ogólnopolskidodatek festiwalowy oraz ogólnopolskiego tournee przedstawienia"Wesela" w reżyserii Anny Augustynowicz.
Z kolei w ramach akcji "promocja miasta przez sport" władzeSzczecina zawierają obecnie umowy dotyczące współpracy zkilkunastoma klubami i stowarzyszeniami. Około 1,9 mln zł z budżetumiasta zostanie przeznaczone na działanie prowadzone wspólnie zlokalnymi klubami, m.in. Pogonią Handball, Pogonią'04 Szczecin,Miejskim Klubem Pływackim, MKL Szczecin, KS Piast, AZS Koszykówką,KS Morze Bałtyk. Natomiast w związku lipcowymi mistrzostwami Polskiw lekkiej atletyce, które odbędą się w Szczecinie, zostanieprzeprowadzona kampania zachęcająca kibiców i turystów doodwiedzenia tym czasie miasta. Imprezę będzie promować specjalnyutwór w wykonaniu Moniki Pyrek i Marysi Sadowskiej.
Z kolei wszystkie letnie wydarzenia mające miejsce w Szczeciniemają być promowane w ramach jednej kampanii, której roboczy tytułbrzmi "przypływ lata". Pierwszą letnią imprezą odbywającą się wmieście będą Dni Morza, których organizację wspiera browar Bosman.Później planowany jest Baltic Summer Festiwal, Szczecin Music Fest,w ramach którego wstąpi Suzan Vega, oraz festiwal Gramy z występemniemieckiej grupy Reamonn.
Natomiast w połowie kwietnia władze Szczecina ujawnią konkretnedziałania promocyjne dotyczące wizerunku miasta, których planowaniezajęło pół roku. Na razie wiadomo, że Szczecin zamierza konkurowaćz innymi miastami w euroregionie i wzorować się na najbardziejkreatywnych miastach Europy, dlatego hasło nowej kampanii stworzonow języku angielskim: "The most visionary city in Europe". Strategiapromocyjna, której wdrożenie będzie kosztowała miasto 480 tys. zł,poprzedziła analiza kondycji wizerunku Szczecina i jegopostrzegania przez Polaków i cudzoziemców, opracowanie systemuidentyfikacji wizualnej oraz wizji miasta. Zgodnie z nią Szczecinma się odwrócić w stronę wody, ekologii i łączyć w sobie zaletymetropolii i miejsca wygodnego do życia.
Dołącz do dyskusji: Ofensywa reklamowa miasta Szczecin