SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem oglądalności w I półroczu, TVP2 na plusie. „M jak miłość” i „Teleexpress” hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w pierwszym półroczu br. w grupie 4+ był Polsat, która na pierwsze miejsce awansowała także w grupie komercyjnej 16-49. Ratingowymi hitami okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w skokach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2018 roku zmniejszył się o 2,11 proc. i wyniósł 10,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,14 proc. do 9,63 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,56 proc., po spadku względem pierwszego półrocza ub.r. o 8,25 proc.

Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,47 proc. udziału; do góry o 3,04 proc.).

Wielka czwórka dalej traci widzów

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,33 proc. w pierwszym półroczu 2018 roku do 36,85 proc. w pierwszym półroczu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście o 13,62 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,76 proc.; spadek o 11,32 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,47 proc.; + 1,76 proc.), TV Puls (też 3,47 proc.; + 1,46 proc.), TVN7 (3,27 proc.; + 1,55 proc.) i TTV (2,20 proc.; + 3,29 proc.).

Grupa komercyjna należy do Polsatu. Rosną TVP Sport, TTV i TVN24

Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z drugiej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,31 proc., po spadku o 2,25 proc.

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 8,79 proc. do 11,10 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,72 proc. do 7,17 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 13,76 proc. do 6,33 proc.).

- Najbardziej udany sezon spośród stacji BIG4 ma za sobą Polsat, który w ubiegłym sezonie nie wprowadził do ramówki żadnych wysokobudżetowych nowości a obronił pozycję lidera w grupie 4+. Także w grupie 16-49 zakończył sezon na pierwszym miejscu wyprzedzając TVN. Jest to o tyle zaskakujące, że dobre wyniki, które TVN osiągnął jesienią mogły prognozować równie udaną wiosnę - tak się jednak nie stało - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia. - Myślę, że oczekiwania po stronie TVN były znacznie większe. Rok 2019 będzie też dość trudny dla TVP1, którego wynik całościowy w ubiegłym roku podnosiły transmisje masowych imprez sportowych. Większy procentowo spadek udziału widoczny jest w 1H w grupie komercyjnej 16-49 - oznacza to, że stacja regularną ramówką nie utrzymuje młodszego widza którego do TVP1 przyciągnął sport - dodaje.

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 0,88 proc. do 11,21 proc.).

Największą widownię w zeszłym półroczu zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,81 mln widzów (emisja 16 stycznia; 17. pozycja). Do zestawienia top 20 nie awansowały „Wiadomości” Jedynki oraz „Wydarzenia” Polsatu.

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich z 13 stycznia. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).

Piąta była transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 24 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 16 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Trzy lokaty należały do programów TVP2, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w I półroczu, TVP2 na plusie. „M jak miłość” i „Teleexpress” hitami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wariograf
Kto odpowiada za tak dramatyczny spadek ogladalnosci tvn ? Dyrektor programowy?
0 0
odpowiedź
User
iksiński
TVN równia pochyła - za chwilę wróci na 4 pozycję za TVP2. Co ciekawe TVN7 praktycznie bez wzrostów (1,5%) mimo BB i ogromnych pieniędzy jakie na to poszły. Obraz ratuje jedynie TVN24.
TVP1 z naturalną stratą bo w czerwcu 2018 była główną anteną Mundialu w Rosji - ważne mecze w TVP2 pojawiły się dopiero w lipcu.
0 0
odpowiedź
User
Heniek
Takie bajki seriale m jak miłość już dawno nie oglądam Na Wspólnej mają lepsze...
0 0
odpowiedź