SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” stracił 320 tys. widzów, ale nie dał szans konkurencji

„Ojca Mateusza” wiosną br. oglądało średnio 4,35 mln osób, o 320 tys. mniej niż rok temu. Jednak TVP1 w czasie emisji serialu dalej była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 11,8 mln zł.

"Ojciec Mateusz" (Artur Żmijewski) - fot. ATM Studio

Premierowe odcinki 11. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 6 marca do 5 czerwca br. Oglądało je średnio 4,35 mln widzów, co przełożyło się na 28,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek 11. edycji. Oglądało go 5,04 mln osób. Kolejne topowe odcinki miały już poniżej 5 mln widzów.

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

06-03-2014

5 044 454

30,64%

03-04-2014

4 847 658

30,41%

13-03-2014

4 733 876

29,12%


W porównaniu z emitowanym w analogicznym okresie rok wcześniej dziewiątym sezonem „Ojciec Mateusz” stracił 320 tys. widzów. Rok temu serial TVP1 oglądało bowiem 4,67 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 30,48 proc. oraz 20,84 proc. udziału (więcej na ten temat).

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas końcówkę „Na Wspólnej” oraz „W-11 - Wydział Śledczy”, co przełożyło się na 14,53 proc. udziału. Dalej uplasował się Polsat („Zdrady”, „Przyjaciółki” i film fabularny; 10,30 proc.) oraz TVP2 (gł. „Na sygnale”; 8,58 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Ojciec Mateusz

4 349 275

28,11%

20,62%

TVN

2 248 314

14,53%

14,12%

Polsat

1 594 495

10,30%

12,62%

TVP2

1 327 590

8,58%

8,00%


Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu serialu wyniosły 11,76 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. wzrosły one o ok. 0,66 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

12. sezon „Ojca Mateusza” trafi na antenę TVP1 jesienią tego roku.

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 320 tys. widzów, ale nie dał szans konkurencji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Jedna z nielicznych polskich produkcji (nawet jeśli na podstawie włoskiego serialu), która niesie ze sobą jakieś moralne, pozytywne przesłanie.
0 0
odpowiedź
User
jak
Śmieszą mnie takie teksty. Ojciec Mateusz stracił, ale nie dał szans konkurencji. Wojewódzki stracił, ale nadal jest liderem. Itp. Widocznie konkurencja do dupy.
0 0
odpowiedź
User
Do "jak"
Rozumiem rozbawienie, ale to nie takie proste: po pierwsze konkurencja w miejsce hitów u "sąsiada" rzadko decyduje się dać coś potencjalnie atrakcyjnego, bo woli tym obstawić jakieś "słabsze" miejsce w ramówce (propagandowo wciąż bardziej opłaca się być pierwszym w słabej stawce, niż drugim-trzecim w mocnej). Po drugie krok po kroku wielka czwórka traci na rzecz stacji niszowych czy tematycznych, stąd nawet największe ich hiciory będą wciąż po trochu tracić i wciąż jednak utrzymywać swoje pierwsze miejsca.
0 0
odpowiedź