„Ojciec Mateusz” stracił 320 tys. widzów, ale nie dał szans konkurencji
„Ojca Mateusza” wiosną br. oglądało średnio 4,35 mln osób, o 320 tys. mniej niż rok temu. Jednak TVP1 w czasie emisji serialu dalej była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 11,8 mln zł.
Premierowe odcinki 11. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 6 marca do 5 czerwca br. Oglądało je średnio 4,35 mln widzów, co przełożyło się na 28,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek 11. edycji. Oglądało go 5,04 mln osób. Kolejne topowe odcinki miały już poniżej 5 mln widzów.
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
06-03-2014 |
5 044 454 |
30,64% |
03-04-2014 |
4 847 658 |
30,41% |
13-03-2014 |
4 733 876 |
29,12% |
W porównaniu z emitowanym w analogicznym okresie rok wcześniej dziewiątym sezonem „Ojciec Mateusz” stracił 320 tys. widzów. Rok temu serial TVP1 oglądało bowiem 4,67 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 30,48 proc. oraz 20,84 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas końcówkę „Na Wspólnej” oraz „W-11 - Wydział Śledczy”, co przełożyło się na 14,53 proc. udziału. Dalej uplasował się Polsat („Zdrady”, „Przyjaciółki” i film fabularny; 10,30 proc.) oraz TVP2 (gł. „Na sygnale”; 8,58 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Ojciec Mateusz |
4 349 275 |
28,11% |
20,62% |
TVN |
2 248 314 |
14,53% |
14,12% |
Polsat |
1 594 495 |
10,30% |
12,62% |
TVP2 |
1 327 590 |
8,58% |
8,00% |
Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu serialu wyniosły 11,76 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. wzrosły one o ok. 0,66 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
12. sezon „Ojca Mateusza” trafi na antenę TVP1 jesienią tego roku.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 320 tys. widzów, ale nie dał szans konkurencji