Open Finance: 12,1 mld złotych w 2009 r.
Wartość sprzedanych produktów finansowych w Open Finance wyniosła w minionym roku 12,1 mld złotych. To ponad 80 proc. wzrost w porównaniu do 2008 r.
W 2009 r każdego miesiąca z usług Open Finance korzystało średnio 20 tys. klientów co przełożyło się na uzyskanie świetnych wyników i tym samym potwierdzenie wysokiej pozycji doradców.
Wartość sprzedanych produktów kredytowych i inwestycyjnych za pośrednictwem doradców finansowych na koniec 2009 r. okazała się wyższa o ponad 5 mld zł w porównaniu do roku ubiegłego i wyniosła 12,1 mld zł wobec 6,5 mld zł rok temu.
2008 r. | 2009 r. | zmiana | |
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW FINANSOWYCH | |||
KREDYTY HIPOTECZNE | |||
Wartość złożonych wniosków netto | 7,6 mld zł | 11,4 mld zł | 50% |
Wartość udzielonych kredytów | 5,1 mld zł | 7,0 mld zł | 37% |
PRODUKTY INWESTYCYJNE | |||
Wartość inwestycji łącznie (złożone wnioski)* | 1,4 mld zł | 5,1 mld zł | 264% |
SPRZEDAŻ ŁĄCZNIE** | 6,5 mld zł | 12,1 mld zł | 86% |
* suma wartości nowych inwestycji jednorazowych i wartości inwestycji regularnych z roczną składką
** suma wartości udzielonych kredytów i wartości inwestycji łącznie
W tym czasie za pośrednictwem firmy udzielono kredytów hipotecznych o wartości 7 mld zł. Z kolei wartość złożonych wniosków kredytowych netto wyniosła 11,4 mld zł i była wyższa o połowę niż w roku 2008 (7,6 mld zł).
- Jednak największym sukcesem było zwiększenie sprzedaży produktów inwestycyjnych bo o ponad 250 proc. W tym czasie sprzedano produkty o wartości 5,1 mld zł, a klienci najchętniej wybierali inwestycje jednorazowe takie jak lokaty bankowe, ale również produkty strukturyzowane z gwarancją kapitału – podano w komunikacie.
W 2009 r. zwiększana była także sieć dystrybucji – wzrosła liczba oddziałów stacjonarnych i centrów regionalnych sieci doradców mobilnych Open Direct do 79 placówek. Zwiększono także liczbę doradców finansowych – dzisiaj dla Open Finance pracuje około 600 doradców.
Komentarz Adriana Jarosza, Prezesa Open Finance
Dobre wyniki Open Finance pokazują, że niezależnie od sytuacji na rynkach finansowych, realizowaliśmy plan rozwoju spółki, rozszerzając sieć dystrybucji i utrzymując tendencję wzrostową w zakresie sprzedaży. Liczba składanych wniosków kredytowych wskazuje nasz potencjał w zakresie sprzedaży produktów hipotecznych. Cieszy nas także ciągle rosnąca wartość produktów inwestycyjnych co jest niewątpliwie zasługą szerokiej, innowacyjnej
i nierzadko najlepszej oferty na rynku.
Dołącz do dyskusji: Open Finance: 12,1 mld złotych w 2009 r.