Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)
Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w 2014 roku wzrosły o 3,2 proc. Ich liderem niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost zanotował Kino Świat, a wśród największych marketerów mniej wydali jedynie Orange Polska i Ferrero Polska.
Według danych cennikowych Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) w 2014 roku wzrosły w skali roku o 3,2 proc. Wyniosły 28,6 mld zł.
Najwięcej we wsparcie swoich produktów w tym zakresie zainwestował Aflofarm Farmacja Polska. Wydał o 26,3 proc. więcej niż w 2013 roku - ponad 1,2 mld zł. Wiceliderem wydatków reklamowych był dystrybutor filmowy, firma Kino Świat. Jej budżet wzrósł aż o 287,2 proc., do 660,2 mln zł. Trzecie miejsce w rankingu przypadło operatorowi telekomunikacyjnemu Orange Polska, który wydał 625,5 mln zł, o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Spośród dziesięciu największych reklamodawców mniej niż w 2013 roku wydała jedynie firma Ferrero Polska. Ten producent słodyczy zredukował nakłady reklamowe o 1,6 proc. - do 366,8 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2013 |
2014 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
960 495 823 zł |
1 213 437 048 zł |
26,3 |
KINO ŚWIAT |
170 504 704 zł |
660 153 589 zł |
287,2 |
ORANGE POLSKA |
683 937 202 zł |
625 493 419 zł |
-8,5 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
490 622 009 zł |
498 080 752 zł |
1,5 |
LIDL POLSKA |
378 493 504 zł |
451 034 579 zł |
19,2 |
USP ZDROWIE |
371 390 462 zł |
441 499 600 zł |
18,9 |
P4 |
366 394 555 zł |
369 157 710 zł |
0,8 |
FERRERO POLSKA |
372 850 490 zł |
366 768 156 zł |
-1,6 |
NESTLE POLSKA |
283 855 735 zł |
348 835 602 zł |
22,9 |
METRO GROUP |
337 224 216 zł |
339 394 305 zł |
0,7 |
razem |
27 746 109 161 zł |
28 613 552 647 zł |
3,2 |
Według danych cennikowych w 2014 roku wzrosły wpływy reklamowe kin, radia, magazynów, outdooru i indooru. Mniejsze przychody miały telewizja i prasa.
Na reklamę kinową wydano w ub.r. 65 proc. więcej niż w 2013 roku - blisko 1,6 mld zł. Radio zarobiło na emisji reklam 17,9 proc. więcej - 4,4 mld zł. Wpływy reklamowe magazynów wzrosły o 6,4 proc. - do 3,1 mld zł, a outdooru - o 1,4 proc., do 1,45 mld zł. Na reklamę indoorową przeznaczono z kolei 0,9 proc. więcej - 22,5 mln zł.
Telewizja, która ze wszystkich mediów wciąż zarabia na reklamach zdecydowanie najwięcej, osiągnęła cennikowe przychody wynoszące 16,4 mld zł. Było to o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody reklamowe dzienników spadły o 4,7 proc., do ponad 1,6 mld zł.
Cennikowe wydatki reklamowe |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2013 |
2014 |
zmiana proc. |
Telewizja |
16 933 577 975 zł |
16 390 864 528 zł |
-3 |
Radio |
3 750 368 973 zł |
4 419 454 504 zł |
17,9 |
Gazety |
1 702 299 506 zł |
1 618 587 343 zł |
-4,7 |
Magazyny |
2 950 437 949 zł |
3 136 159 013 zł |
6,4 |
Outdoor |
1 431 951 139 zł |
1 449 935 993 zł |
1,4 |
Kina |
955 206 569 zł |
1 576 074 016 zł |
65 |
Indoor |
22 267 050 zł |
22 477 250 zł |
0,9 |
Dołącz do dyskusji: Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)