Polacy lubią być obsługiwani szybko i przez telefon
Polacy w biurach obsługi klienta najbardziej nie lubią długiego czekania, natomiast najchętniej załatwiają swoje sprawy przez telefon lub bezpośrednio - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Tickbox w imieniu DHL Express. Osobom z naszego kraju formalności tego typu zajmują średnio prawie dwie godziny tygodniowo.
Aż 83 proc. Polaków nie lubi długo czekać w biurach obsługi klienta, natomiast 61 proc. razi brak wiedzy konsultantów i udzielanie przez nich bezosobowych odpowiedzi. Dla 79 proc. ankietowanych zła obsługa ma wpływ na decyzję o dokonaniu zakupów w przyszłości. Polacy są bardziej pamiętliwi niż obywatele Francji, Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii, w których poziom takich deklaracji wyniósł 61 proc.
Z kolei najchętniej ankietowani załatwiają swoje sprawy przez telefon (38 proc. wskazań, najwięcej wśród ludzi starszych) lub bezpośrednio (32 proc. deklaracji, najwięcej w grupie wiekowej 16-24 lata), czyli podobnie jak pozostali ankietowani Europejczycy. Przeciętnie osoby mieszkające w naszym kraju spędzają w biurach obsługi klienta godzinę i 58 minut tygodniowo - o 40 minut więcej niż Francuzi, ale o 48 minut mniej niż Niemcy.
W opinii 24 proc. Polaków najlepszą obsługę klienta zapewniają banki, a według 17 proc. - sklepy internetowe. Takie firmy ankietowani najczęściej polecają innym (72 proc. wskazań), a co piąty z nich zostawia napiwki. Natomiast aż 45 proc. Polaków najgorzej pod względem ocenia firmy telekomunikacyjne.
Ankieta na temat obsługi klienta została przeprowadzone w imieniu DHL Express przez Tickbox, agencję badań rynku real-time, w sześciu państwach europejskich. W Polsce o opinie w tej sprawie zapytano 1052 osób.
Dołącz do dyskusji: Polacy lubią być obsługiwani szybko i przez telefon