SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” na czele e-wydań tygodników opinii. „Wprost” ze spadkiem (dane za 2014 rok)

W 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród tygodników opinii osiągnęła „Polityka”. Najwięcej zyskała „Gazeta Polska”, zaś jedyny spadek odnotował „Wprost”. Tylko dwa tytuły wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych.

„Polityka” (Polityka) w 2014 roku zanotowała średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 8 889 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 70,19 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tygodnik ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 7,33 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 5 044 egz., czyli o 16,17 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego średnia sprzedaż e-wydań zmniejszyła się rok do roku o 19,44 proc. do 1 720 egz. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.

W tej kategorii „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro) zanotował średni wynik na poziomie 1599 egz. (wzrost o 11,12 proc.), zaś średni wynik konkurencyjnego „W Sieci” (Fratria) to 1009 egz. (wzrost o 30,19 proc.).

Z kolei największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 133,63 proc., osiągnęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) plasująca się na ostatnim miejscu z wynikiem 264 egz.

W zeszłym roku tylko dwa tygodniki opinii wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Polityka” (której wynik w porównaniu do 2013 roku zmalał o 46,70 proc. i wyniósł 2 870 egz.) oraz „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny; 1 238 egz.; do góry o 22,70 proc.).

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Polityka

8 889

2 870

121 269

5 223

5 385

125 290

Newsweek Polska

5 044

0

118 610

4 342

1 006

126 187

Wprost

1 720

0

58 226

2 135

0

61 981

Tygodnik Do Rzeczy

1 599

0

60 446

1 439

0

86 614

W Sieci

1 009

0

77 130

775

0

94 232

Tygodnik Powszechny

895

1 238

18 039

653

1 009

17 469

Gość Niedzielny

315

0

141 503

296

0

141 990

Gazeta Polska

264

0

42 860

113

0

55 235

Przegląd

0

0

18 313

0

0

18 567

Tygodnik Angora

0

0

304 511

0

0

332 956

 


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle).

Od 2013 roku ZKDP pozwala zaliczać sprzedaż mutacji cyfrowych do sprzedaży e-wydań, jeśli w aplikacji jest oferowana też wersja pdf magazynu. W związku z tym w tej kategorii wykazywanych jest coraz mniej egz.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” na czele e-wydań tygodników opinii. „Wprost” ze spadkiem (dane za 2014 rok)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl