SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat Cafe najwięcej zyskał, Discovery Travel&Living ostro w dół

W czerwcu br. pozycję lidera oglądalności wśród kanałów lifestylowych umocniła kierowana do mężczyzn stacja TVN Turbo, której oglądalność wzrosła, najwięcej zyskał natomiast kobiecy Polsat Cafe. Większość stacji odnotowała jednak spadki.

Lider rankingu, czyli kanał TVN Turbo z udziałem w rynku wynoszącym 0,43 proc. zanotował wzrost o 10,1 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement. Na drugim miejscu znalazł się kobiecy kanał TVN Style, który rok temu był liderem zestawienia. W zeszłym miesiącu miał on udział na poziomie 0,41 proc. po spadku 5,7 proc.

Trzecia była stacja Polsat Play, którego udział w rynku wzrósł o 9,8 proc. do 0,21 proc.  Najbardziej zyskała czwarta w zestawieniu telewizja Polsat Cafe Jej udział poszedł do góry o 58,6 proc. do 0,18 proc., podobny wzrost kanał ten odnotował w maju. Rok temu Polsat Cafe był piąty, teraz na to miejsce z czwartej lokaty przemieścił się Zone Club.

Największy spadek w rankingu dotyczył znajdującego się na szóstym miejscu kanału Discovery Travel&Living. Jego udział zmalał o 52,3 proc. do 0,09 proc. Kanał ten w zeszłym miesiącu poszerzył co prawda zasięg o największą platformę satelitarną, czyli Cyfrowy Polsat, ale stało się to  dopiero 29 czerwca br. 

  Wszyscy 4+
czerwiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Turbo 21 220 0,387 23 151 0,426
TVN Style 23 990 0,438 22 443 0,413
Polsat Play 10 606 0,194 11 564 0,213
Polsat Cafe 6 337 0,116 10 008 0,184
Zone Club 10 221 0,187 5 148 0,095
Discovery T&L 10 784 0,197 5 137 0,094
Kuchnia.tv 3 936 0,072 3 291 0,061
BBC Lifestyle 4 868 0,089 3 332 0,061
Domo 1 606 0,029 1 070 0,020
Fashion 2 612 0,048 747 0,014


W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,73 proc. udziału i zanotował wzrost o 18 proc, czyli większy niż w grupie 4+. Dalej uplasowały się: TVN Style (0,56 proc., spadek o 5,4 proc.) oraz Polsat Play (0,25 proc.; wzrost o 2,7 proc.)

Podobnie jak w grupie widzów powyżej 4. roku życia, także w grupie komercyjnej najbardziej w górę poszła oglądalność Polsat Cafe (o 62,3 proc.), zaś najwięcej stracił kanał Discovery Travel&Living (58,8 proc.). 

  16-49
czerwiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Turbo 14 523 0,618 16 690 0,729
TVN Style 13 940 0,594 12 857 0,562
Polsat Play 6 115 0,260 6 109 0,267
Polsat Cafe 3 232 0,138 5 136 0,224
Zone Club 5 539 0,236 2 867 0,125
Discovery T&L 5 365 0,228 2 142 0,094
BBC Lifestyle 2 529 0,108 1 977 0,086
Kuchnia.tv 2 030 0,086 1 633 0,071
Domo 843 0,036 646 0,028
Fashion 637 0,027 480 0,021


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.

Dołącz do dyskusji: Polsat Cafe najwięcej zyskał, Discovery Travel&Living ostro w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maniek
kanały polsatu ładnie. Jeszcze pół roku i będa na równi z tymi TVN, ALBO i wyzej jak cos z nimi ci z wiertniczej nie zrobia:) Obecnie style sa niemal wylaczenie tylko dla gospodyn domowych, a nie dla mlodych, nowoczesnych Polek, a TVN Turbo gnije troche we wlasnym motoryzacyjnym sosie.
0 0
odpowiedź
User
karol245
Kanały Polsatu mając tak dużo mniejszy zasięg w porównaniu do kanałów TVNu, że ich głównym zadaniem na najbliższy czas powinno być zwiększanie zasięgu.
0 0
odpowiedź
User
yry
te malutkie nierentowne kanały polsaciki nigdy nie osiągną poziomu tych z Grupy ITI bo to dno dna!!!
0 0
odpowiedź