Polsat na czele wpływów reklamowych, TVP1 i TVP2 ostro w dół. Aflofarm z największymi wydatkami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2015 roku były o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
We wrześniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych o 6,97 proc. więcej niż we wrześniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 419,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,74 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,86 proc. do 278,37 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (125,48 mln zł; spadek o 20,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,67 mln zł; w dół o 24,89 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 60,34 mln zł i wzrostem o 57,50 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 88 proc. do 27,83 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
wrzesień 2014 |
wrzesień 2015 |
|
Polsat |
344 533 910 |
419 443 830 |
TVN |
258 069 310 |
278 365 370 |
TVP1 |
157 035 047 |
125 478 935 |
TVP2 |
140 683 624 |
105 667 856 |
TV4 |
38 307 400 |
60 335 598 |
TVN24 |
54 404 111 |
59 480 017 |
AXN |
45 769 356 |
47 296 807 |
Disney Channel |
34 744 202 |
41 481 456 |
TVN7 |
38 335 785 |
41 417 084 |
Stopklatka |
28 967 460 |
41 323 055 |
TV PULS |
32 066 248 |
41 194 683 |
Discovery |
42 538 102 |
37 951 667 |
National Geographic |
30 739 604 |
31 544 338 |
Puls 2 |
17 984 380 |
30 081 398 |
Polsat2 |
31 377 387 |
28 965 980 |
Comedy Central |
28 115 969 |
28 196 454 |
Polo TV |
14 805 260 |
27 833 790 |
TLC |
27 638 806 |
27 753 154 |
Investigation Discovery |
26 076 212 |
25 763 413 |
TTV - Twoja Telewizja |
15 996 211 |
25 289 131 |
We wrześniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 79,93 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,36 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (58,13 mln zł; do góry o 9,52 proc.) i Nestle (54,48 mln zł; - 10,41 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
wrzesień 2014 |
wrzesień 2015 |
|
AFLOFARM |
75 869 087 |
79 933 328 |
POLKOMTEL SA |
53 078 120 |
58 128 971 |
NESTLE |
60 812 835 |
54 483 206 |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO |
22 482 228 |
51 314 228 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
24 049 459 |
49 783 457 |
VOLKSWAGEN GROUP |
18 004 170 |
49 598 438 |
PROCTER & GAMBLE |
41 154 336 |
47 733 143 |
ORANGE SA |
43 070 037 |
42 639 929 |
UNILEVER |
24 774 815 |
42 337 536 |
P4 |
24 584 745 |
38 747 749 |
FERRERO |
52 955 930 |
38 431 075 |
US PHARMACIA INC. |
39 530 031 |
33 605 741 |
PEPSICO |
35 105 446 |
30 836 085 |
POLPHARMA |
33 597 141 |
30 779 552 |
LOREAL |
26 781 303 |
30 620 590 |
BGZ BNP PARIBAS SA |
- |
29 095 865 |
COCA COLA |
8 604 900 |
27 355 881 |
ING GROUP |
17 179 071 |
26 422 880 |
MONDELEZ INTERNATIONAL |
7 321 161 |
24 822 256 |
T-MOBILE POLSKA SA |
19 249 506 |
24 348 055 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych, TVP1 i TVP2 ostro w dół. Aflofarm z największymi wydatkami
Marginalizacja Tv Republika to jest świetna reklama aby tę telewizję oglądać.