SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat na czele wpływów reklamowych, TVP1 i TVP2 ostro w dół. Aflofarm z największymi wydatkami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2015 roku były o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

We wrześniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych o 6,97 proc. więcej niż we wrześniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 419,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,74 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,86 proc. do 278,37 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (125,48 mln zł; spadek o 20,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,67 mln zł; w dół o 24,89 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 60,34 mln zł i wzrostem o 57,50 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 88 proc. do 27,83 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

wrzesień 2014

wrzesień 2015

Polsat

344 533 910

419 443 830

TVN

258 069 310

278 365 370

TVP1

157 035 047

125 478 935

TVP2

140 683 624

105 667 856

TV4

38 307 400

60 335 598

TVN24

54 404 111

59 480 017

AXN

45 769 356

47 296 807

Disney Channel

34 744 202

41 481 456

TVN7

38 335 785

41 417 084

Stopklatka

28 967 460

41 323 055

TV PULS

32 066 248

41 194 683

Discovery

42 538 102

37 951 667

National Geographic

30 739 604

31 544 338

Puls 2

17 984 380

30 081 398

Polsat2

31 377 387

28 965 980

Comedy Central

28 115 969

28 196 454

Polo TV

14 805 260

27 833 790

TLC

27 638 806

27 753 154

Investigation Discovery

26 076 212

25 763 413

TTV - Twoja Telewizja

15 996 211

25 289 131

We wrześniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 79,93 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,36 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (58,13 mln zł; do góry o 9,52 proc.) i Nestle (54,48 mln zł; - 10,41 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

wrzesień 2014

wrzesień 2015

AFLOFARM

75 869 087

79 933 328

POLKOMTEL SA

53 078 120

58 128 971

NESTLE

60 812 835

54 483 206

GRUPA ALLEGRO SP Z OO

22 482 228

51 314 228

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

24 049 459

49 783 457

VOLKSWAGEN GROUP

18 004 170

49 598 438

PROCTER & GAMBLE

41 154 336

47 733 143

ORANGE SA

43 070 037

42 639 929

UNILEVER

24 774 815

42 337 536

P4

24 584 745

38 747 749

FERRERO

52 955 930

38 431 075

US PHARMACIA INC.

39 530 031

33 605 741

PEPSICO

35 105 446

30 836 085

POLPHARMA

33 597 141

30 779 552

LOREAL

26 781 303

30 620 590

BGZ BNP PARIBAS SA

-

29 095 865

COCA COLA

8 604 900

27 355 881

ING GROUP

17 179 071

26 422 880

MONDELEZ INTERNATIONAL

7 321 161

24 822 256

T-MOBILE POLSKA SA

19 249 506

24 348 055

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych, TVP1 i TVP2 ostro w dół. Aflofarm z największymi wydatkami

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Polsat jako jedyny z wielkiej czwórki nie obniżył cennikowych cen reklam. Przez to we wszystkich takich podsumowaniach, bez względu na oglądalność zawsze będzie liderem. Podobnie jak jego programy.
0 0
odpowiedź
User
AS
Dlaczego w tym rankingu nie ma Tv Republika ?
Marginalizacja Tv Republika to jest świetna reklama aby tę telewizję oglądać.
0 0
odpowiedź
User
Sewer
Polsat co miesiąc ma największa oglądalność wśród wszystkich stacji, toteż nie dziwne, że ma najwięcej zysków z reklam, reklamodawcy wolą stację z oglądalnością wysoką jakby nie było.
0 0
odpowiedź