Polski latawiec poszybował w internecie
MSZ promuje Polskę portalem internetowym "Panorama Polski"
Znakiem rozpoznawczym strony jest logo Polski (napis "Polska" pisany solidarycą i opatrzony rysunkiem latawca). Serwis dostępny jest w czterech językach: angielskim (www.poland.gov.pl), niemieckim (www.polen.gov.pl), hiszpańskim (www.polonia.gov.pl) i francuskim (www.pologne.gov.pl). W przygotowaniu jest także wersja rosyjska. Strona zawiera najważniejsze fakty na temat położenia, ludności, historii i atrakcji naszego kraju. Odwiedzający stronę cudzoziemiec dowie się na przykład, że w pobliżu Warszawy znajduje się geograficzny środek Europy oraz że większość Polaków to ludzie o stosunkowo niskich dochodach, ale stabilnej sytuacji życiowej i finansowej. Portal zawiera ok. 13000 stron tekstu oraz kilkaset zdjęć.
Wkrótce ruszy popularyzacja strony, obejmująca interaktywne kampanie marketingowe w wybranych krajach, kampanie prasowe oraz internetowe (w portalach wybranych tytułów prasowych). Rząd chce, by oglądalność serwisu sięgnęła 350 tys. stałych użytkowników miesięcznie (1,8 mln w skali rocznej). Jak podkreśla rząd, koszty dotarcia do odbiorców na całym świecie za pomocą portalu będą niższe, niż przy użyciu telewizji. Z serwisu maja korzystać również instytucje państwowe.
Dołącz do dyskusji: Polski latawiec poszybował w internecie