Polskie Radio zarobiło z reklam 52 mln zł
W ub.r. wpływy reklamowe, w tym reklama i sponsoring, PolskiegoRadia wyniosły ponad 52 mln zł i były na tym samym poziomie, jak wroku 2006. Nowopowstała agencja reklamy zaprezentowała kierunkirozwoju po tym jak nadawca zrezygnował z współpracy z brokerami isam zajął się sprzedażą.
- Zaczynamy ostrą walkę o reklamę, ponieważ niepokojące wydająsię zapowiedzi Rządu dotyczące likwidacji abonamenturadiowo-telewizyjnego - powiedział prezes Polskiego Radia KrzysztofCzabański. Czabański obwinia poprzednie kierownictwo, że w porę niezajęło się tematyką sprzedaży bezpośredniej.
- Wpływy reklamowe uzyskane za pośrednictwem brokerów byłyniższe o 15 proc. w stosunku do 2006 r., natomiast wpływy zewspółpracy bezpośredniej były o ponad 15 proc. wyższe - mówidyrektor agencji reklamy Polskiego Radia Teresa Ziółkowska,pełniąca tę funkcję od stycznia 2007 roku.
Spadek wpływów reklamowych w pierwszych ośmiu miesiącach 2007 r.został odrobiony w ostatnim kwartale, którego dynamika była wyższao 33 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2006.
Odrobienie strat z pierwszych ośmiu miesięcy roku było możliwedzięki zahamowaniu spadkowego trendu w słuchalności Programu 1 - podokonaniu rekonfiguracji sieci nadajników w połowie ubiegłego rokui zwiększeniu zasięgu technicznego stacji na falach UKF do prawie95 proc. oraz dzięki kampanii informacyjno-wizerunkowej stacji.
- Odrobienie strat to również efekt nowego modelu handlowegoopartego o bezpośrednią współpracę z rynkiem reklamowym, zwyłączeniem pośrednictwa brokerów - dodaje Teresa Ziółkowska.Wcześniej sprzedażą reklamy w Polskim Radiu zajmował się Broker FMi CR Media.
Zmiana modelu handlowego Agencji Reklamy przyniosła w 2007 r. 89proc. wzrostu wpływów reklamowych w segmencie klientów agencyjnychbezpośrednio współpracujących z Polskim Radiem.
Szefowa agencji reklamy podała, że już w styczniu 2008 rokudochód z reklamy był wyższy o 50 proc. od wyniku uzyskanegokiedykolwiek wcześniej przez nadawcę.
- Na ten rok planujemy utrzymanie dotychczasowego poziomu z tegotytułu. Plan długookresowy zakłada wypracowanie wpływu wprostproporcjonalnego do naszych udziałów w rynku - mówi Ziółkowska.
Polskie Radio ma największą ofertę podcastowę w Polsce. Na dzieńdzisiejszy liczy ona ponad 80 tematycznych kanałów. Obecne one sąna stronach internetowych głównych anten. Środki z reklamy radiozamierza pozyskać też dzięki umożliwieniu marketerom sponsoringuposzczególnych kanałów.
Polskie Radio poinformowało też, że w 2008 roku nie przystąpi doKBR. Komitet Badań Radiowych skupia niemal wszystkie najważniejszepodmioty na polskim rynku radiowym. W skład wchodzą najważniejszestacje ogólnopolskie (RMF FM i Radio ZET), ponadregionalne i siecilokalne (m.in. sieć Agory i sieć Time). KBR zarządza projektembadawczym Radio Track.
- Nie odpowiada nam metodologia tego badania, która zakładapomiar na podstawie wywiadów przez telefony stacjonarne i komórkowe- powiedział prezes Czabański.
W tym roku instytut badawczy Gfk Polonia chce zmienićmetodologię badań wprowadzając tzw. metodę pasywną. Czabański mówi,że Polskie Radio będzie uczestniczyć w tym badaniu.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio zarobiło z reklam 52 mln zł