SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 451 mln zł zarobiły w I kwartale 2009 r. rozgłośnie radiowe

Cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych wyniosły w I kw. 2009 roku ponad 451 mln zł. Wśród stacji ogólnopolskich liderem było Radio Zet, ponadregionalnych - Tok FM, a sieci radiowych - Eska.

Wśród stacji ogólnopolskich najwięcej w I kwartale 2009 r. zarobiło Radio Zet (113, 7 mln zł), które w porównaniu do I kwartału 2008 r. zanotowało spadek o 3,2 proc. - wynika z danych firmy Expert Monitor, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się RMF FM (100,3 mln - spadek o 2,5 proc.) a na trzecim uplasowała się Trójka Polskiego Radia (13, 2 mln - spadek o 12 proc.).

stacje ogólnopolskie I kwartał 2009
Medium Koszt [zł]
ZET 113 747 150 zł
RMF FM 100 347 835 zł
PR 3 13 254 365 zł
PR 1 4 765 425 zł
PR 2 55 770 zł
PR EURO 18 680 zł



stacje ogólnopolskie I kwartał 2008
Medium Koszt [zł]
ZET 117 498 290 zł
RMF FM 102 972 635 zł
PR 3 15 071 780 zł
PR 1 10 627 045 zł
PR 2 130 576 zł
PR EURO 72 660 zł


W I kwartale 2009 r. spośród stacji ponadregionalnych najwięcej zarobiło Radio TOK FM (5,6 mln zł, wzrost o 16,5 proc.).

stacje ponadregionalne I kwartał 2009
Medium Koszt [zł]
TOK FM 5 605 230 zł
ESKA ROCK 5 436 260 zł
RMF Classic 1 703 928 zł


stacje ponadregionalne I kwartał 2008
Medium Koszt [zł]
TOK FM 4 803 069 zł
ESKA ROCK 4 186 186 zł
PLANETA FM 2 267 250 zł
RMF Classic 1 046 615 zł


Wśród sieci radiowych liderem Radio Eska (90,5 mln - wzrost o 6,4 proc.). Duży wzrost osiągnęła też sieć Złote Przeboje (46,3 mln zł, wzrost o ponad 20 proc.)

[Data] I kwartał 2009
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 90 542 854 zł
Złote Przeboje 46 342 974 zł
Audytorium 17 13 508 757 zł
RMF Maxxx 11 005 069 zł
Eurozet Planeta_lokalne 9 527 442 zł



[Data] I kwartał 2008
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 85 097 005 zł
Złote Przeboje 38 543 937 zł
Audytorium 17 12 845 714 zł
RMF Maxxx 9 807 786 zł
Eurozet Planeta_lokalne 6 386 740 zł



W przypadku grup radiowych, liderem zestawienia jest Eurozet (130,6 mln - spadek o niecałe 2 proc.) Wpływy Broker FM pozostały mniej więcej na tym samym poziomie co w analogicznym okresie ubiegłego roku (ok. 113 mln zł).
[Data] I kwartał 2009
TOP 5 Nadawca Koszt [zł]
EUROZET 130 633 357 zł
BROKER FM 113 079 929 zł
GRUPA RADIOWA TIME 103 686 260 zł
AGORA S.A. 58 985 300 zł
POLSKIE RADIO 31 602 997 zł


[Data] I kwartał 2008
TOP 5 Nadawca Koszt [zł]
EUROZET 133 181 031 zł
BROKER FM 113 827 036 zł
GRUPA RADIOWA TIME 97 793 839 zł
AGORA S.A. 49 800 077 zł
POLSKIE RADIO 38 747 775 zł


dane Expert Monitor opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, bez autopromocji - expert-monitor.pl.

Dołącz do dyskusji: Ponad 451 mln zł zarobiły w I kwartale 2009 r. rozgłośnie radiowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl