Ponad 8 mln widzów walki Adamek - Gołota
Wygrany przez Tomasza Adamka pojedynek z Andrzejem Gołotą, który odbył się w minioną sobotę w ramach Polsat Boxing Night, obejrzało w Polsacie i Polsacie Sport w sumie 8,19 mln osób. Natomiast w internecie gala bokserska gromadziła jednocześnie do 30 tys. widzów.
Z danych AGB Nielsen Media Reserach wynika, że łączny udział obu stacji w czasie trwania walki Adamek-Gołota (rozpoczęła się ok 23.00) wyniósł ponad 60 proc. Natomiast oglądalność całego wieczoru bokserskiego (wszystkie walki wraz z komentarzami i programami towarzyszącymi) wyniosła 4,88 mln widzów w Polsacie i 558 tys. w Polsacie Sport, dając łączny udział tych kanałów w rynku na poziomie 35,4 proc.
Walka Adamka z Gołotą była oglądana głównie przez mężczyzn, którzy stanowili 56,1 proc. widzów pojedynku. Starcie bokserów przyciągnęło przed telewizory głównie osoby mieszkające na terenach wiejskich (39,5 proc. widowni), a także w małych miastach (24,1 proc.) oraz w największych miastach (20,4 proc.). Pojedynek jednakowo chętnie oglądany był przez widzów młodych jak i starszych.
Relacja na żywo z gali Polsat Boxing Night dostępna była także w internecie na platformie ipla. W decydujących momentach liczba osób jednocześnie oglądających transmisję wynosiła 30 tys., zaś średnia oglądalność całej gali wyniosła 24 tys. internautów. Spółka Redefine, operator aplikacji ipla, podała, że był to najlepszy wynik oglądalności wśród wszystkich dotychczas przeprowadzanych w Polsce transmisji internetowych.
Warto dodać, że internauci oglądając autorską relację ipla mogli obserwować walki z innych ujęć niż te prezentowane przez telewizję, a zamiast komentarza redaktora sportowego, słyszeli autentyczne komentarze i uwagi trenerów oraz sekundantów z narożników ringu.
Dołącz do dyskusji: Ponad 8 mln widzów walki Adamek - Gołota