Popyt na potfrel komórkowy
Młodzi Polacy są zainteresowani korzystaniem z płatności mobilnych - wynika z badań rynkowych przeprowadzonych przez IQS Quant Group na zlecenie firmy PWPW S.A.
W kwietniu br. na zlecenie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (PWPW) firma IQS Quant Group przeprowadziła badanie rynkowe wśród posiadaczy kont bankowych, którym celem było m.in. poznanie zainteresowania płatnościami mobilnymi w Polsce.* Uzyskane wyniki wykazały, że korzystaniem z usługi zainteresowanych jest 33% wszystkich posiadaczy kont bankowych. Są to głównie ludzie młodzi - do 30 roku życia (67%), z wykształceniem średnim lub wyższym, aktywni zawodowo oraz ceniący swój czas (31%). Zdecydowanie większe zainteresowanie występuje wśród mieszkańców dużych miast niż mieszkańców małych miasteczek i wsi. Największą zaletą płatności mobilnych dla potencjalnych odbiorców jest możliwość płacenia rachunków za pomocą telefonu komórkowego, szybkość i bezpieczeństwo.
W grupie ludzi określanych jako "aktywni" (mieszkańcy większych miast, wiek 20-39 lat, wykształcenie średnie lub wyższe, korzystający z Internetu, otwarci na nowości, aktywnie korzystający z kart płatniczych, poszukujący rozwiązań pozwalających na oszczędność czasu), osób zainteresowanych korzystaniem z płatności mobilnych jest zdecydowanie więcej. Chęć taką wyraziło 56% ankietowanych.
Co trzecia osoba niezdecydowana (12%), co do chęci korzystania z usługi uzależnia swoją ostateczną decyzję od wysokości opłat, a 26% od tego, czy rozwiązanie "sprawdzi się w praktyce".
Najczęściej wymienianą przyczyną niechęci korzystania z usług mobilnych płatności jest brak telefonu komórkowego (30%). Na kolejnych miejscach znalazły się takie odpowiedzi jak: "bo nie" (27%), niebezpieczeństwo (13%), preferencja gotówki (12%). Jedynie 9% niezainteresowanych ankietowanych uznało, że główną przyczyną ich stanowiska jest obawa przed zbyt skomplikowaną procedurą.
"Wyniki raportu utwierdziły nas w przekonaniu, że w Polsce istnieje zapotrzebowanie na usługi płatności mobilnych - mówi Artur Derwiszyński, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu PWPW - Technologie Informatyczne - Liczymy, że oferowany przez nas SIM Easy Pay będzie pierwszym tego typu rozwiązaniem dostępnym dla szerokiego grona odbiorców na rynku polskim."
SIM Easy Pay jest elementem platformy Easy Pay służącym do obsługi płatności mobilnych. Umożliwia zarządzanie środkami pieniężnymi przy użyciu telefonu komórkowego w dowolnym miejscu i czasie. Obecnie PWPW - Technologie Informatyczne prowadzi rozmowy w sprawie wdrożenia SIM Easy Pay z trzema polskimi operatorami telefonii komórkowej. System jest obecnie testowany przez jednego z nich.
"Na tym etapie nie możemy jeszcze określić, kiedy SIM Easy Pay stanie się dostępny na polskim rynku. Testy wypadają pomyślnie." - dodaje Artur Derwiszyński.
Dołącz do dyskusji: Popyt na potfrel komórkowy