SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„PPK. W sumie się opłaca!” w reklamie Pracowniczych Planów Kapitałowych (wideo)

Ruszyła pierwsza odsłona kampanii informującej o Pracowniczych Planów Kapitałowych. Akcję przygotował Polski Fundusz Rozwoju wspólnie z agencją Havas Warsaw.

Działania przedstawiają podstawowe cechy i korzyści Pracowniczych Planów Kapitałowych. Kampania zachęca m.in., że do PPK może przystąpić każda zatrudniona osoba podlegająca obowiązkowo ubezpieczeniu emerytalnemu i rentowemu.

Hasło akcji „PPK. W sumie się opłaca!” ma wskazywać, że środki w nowym systemie będą pochodzić z trzech źródeł: od pracowników, pracodawców i państwo.

 

Akcja ruszyła w poniedziałek, jest realizowana w telewizji, radiu oraz internecie (m.in. w social media). Oprócz głównego spotu obejmuje cykl animowanych filmów „Akademia PPK”.

Kreację kampanii przygotowała agencja Havas Warsaw, wybrana do tego w przetargu.

Serwis MojePPK.pl działa od trzech tygodni

Na początku stycznia uruchomiono serwis MojePPK.pl zawierający informacje o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Witryną zarządza spółka zależna Polskiego Funduszu Rozwoju.

Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych jesienią ub.r. została przyjęta przez parlament i podpisana przez prezydenta, a 1 stycznia br. zaczęła obowiązywać. Zakłada, że pracownicy zatrudnieni na umowach o pracę będą mogli dobrowolnie oszczędzać z pensji na emeryturę.

Jakie będą zasady? Pracownik może przekazywać do PPK od 2 do 4 proc. wynagrodzenia (osoby najmniej zarabiające będą przekazywać 0,5 proc.), a jego pracodawca - dodatkową składkę wynoszącą od 1,5 proc. do 4 proc. wynagrodzenia. Z budżetu państwa co rok ma być dopłacane 240 zł, plus 240 zł na początek.

Środkami zgromadzonymi w PPK będą zarządzać TFI, zgodnie z wytycznymi określonymi w ustawie. Paweł Borys poinformował, że według wstępnych deklaracji ok. 20 instytucji finansowych będzie oferować PPK.

Od 1 lipca br. system PPK zacznie obowiązywać w firmach mających ponad 250 pracowników, od początku 2020 roku - w tych z minimum 50 pracownikami, a od lipca 2020 roku - w tych zatrudniających minimum 20 osób. Pozostałe podmioty, m.in. te z sektora publicznego, dołączą do systemu z początkiem 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: „PPK. W sumie się opłaca!” w reklamie Pracowniczych Planów Kapitałowych (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
444
to bedzie owiele gorsze niz ofe kaska pojdzie nie wiadomo gdzie
0 0
odpowiedź
User
justyśka
Tego jeszcze nie wiadomo jak sie temat rozwnie. Najgorzej zakładac z gory najgorsze. Jak dla w ten sposob to nigdy do niczego nie dojdziemy, a juz na pewno nie do jakiegos porozumienia i zyskow ktore w PPK wylozyli czarno na bialym
0 0
odpowiedź