PR skutecznie wspiera walkę z katastrofami
Praktycy PR nawołują do stworzenia globalnych struktur, wspomagających komunikowanie w przypadku nieprzewidzianych awarii, katastrof i klęsk żywiołowych.
Przygotowany przez Globall Alliance of Public Relations and Communications Management raport naświetlił reakcje branży na azjatycką tragedię wywołaną tsunami w grudniu 2004 roku. Okazuje się, że działania z zakresu public relations były niezwykle przydatne w zbieraniu funduszy i zachęcaniu świata biznesu do szczodrości. Wspomagały one również organizacje niosące pomoc potrzebującym.
Podczas odbywającego się na dniach w Trieście drugiego Światowego Festiwalu PR, Michael Morley z agencji Edelman zaprezentował dziesięć zaleceń dotyczących public relations. Wśród nich wskazywał na pielęgnowanie idei "siły dwóch", czyli partnerstwa między Amerykańskim Czerwonym Krzyżem oraz PRSA, trwające od 11 września 2001 roku. Według Morleya, nadzór nad inicjatywą powinny objąć Global Alliance oraz Międzynarodowy Czerwony Krzyż, a rekrutację i trening mieliby zapewnić ochotnicy - profesjonaliści PR. Inne sugestie dotyczyły członków stowarzyszeń narodowych, których zadaniem miałoby być zachęcanie korporacji do szkolenia w zakresie PR menadżerów. Podczas nagłych wypadków mogliby oni wówczas podejmować współpracę z agencjami niosącymi pomoc, a także tworzyć wytyczne ułatwiające odbudowę turystyki.
Opublikowane badania mają również przypomnieć organizacjom, że wsparcie z ich strony podczas walki z siłami przyrody, może zmienić powiązania przedsiębiorstwa z lokalną społecznością. Praktycy przestrzegają jednak przed pokusą wykorzystania katastrof do promowania przedsiębiorstw.
Pełna informacja na temat badań zostanie opublikowana na stronach internetowych Globall Alliance i IPRA.
źródło: Piar.pl
Dołącz do dyskusji: PR skutecznie wspiera walkę z katastrofami