Prezes Agory podsumowuje 2006 rok
Wanda Rapaczyńska - prezes spółki AGORA SA odpowiada na pytania portalu Wirtualnemedia.pl.
Zbliża się koniec bieżącego roku, czas na podsumowania. Jaki był 2006 rok dla rynku polskiej prasy?
Na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Wanda Rapaczyńska - prezes spółki AGORA SA.
Najważniejsze wydarzenia branżowe:
1. Ekspansja zagranicznych spółek medialnych na polskim rynku - debiut nowego tytułu Springera ze strategią 'najtańszy w kategorii', zakup RMF przez Bauera, nabycie pakietu mniejszościowego w Polsacie przez Springera, wejście Murdocha do TV Puls i inne.
2. Rosnąca rola polityków (koalicji rządzącej) w mediach KRRiT, TVP, koncern o. Rydzyka. Czyżby 'berlusconizacja' polskiej sceny medialnej?
Największe zaskoczenia
Nas zaskoczyła nagła zmiana partnera w negocjacjach o nabycie pakietu Polsatu, a po niej błyskawiczne domknięcie transakcji.
Myślę, że myśmy zaskoczyli rynek silnym odporem, jaki Gazeta dała nowemu konkurentowi.
Człowiek lub ludzie, którzy wywarli największy wpływ na rynek?
Kapitał zagraniczny i koalicja rządowa - chyba nie wymaga komentarza.
Dołącz do dyskusji: Prezes Agory podsumowuje 2006 rok