SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes Mlekpolu - najbardziej wpływowy w branży FMCG

Edmund Borawski - prezes SM MLEKPOL z Grajewa jest osobą, która będzie miała największy wpływ na funkcjonowanie branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG) w Polsce w 2004 roku - ocenili uczestnicy ankiety przeprowadzonej przez miesięcznik gospodarczy "Profit". Jej uczestnikami było 150 prominentnych postaci polskiego świata biznesu, które wybrały w poszczególnych branżach piętnaście najbardziej wpływowych osób.

"Profit" po raz pierwszy stworzył ranking najbardziej wpływowych postaci w poszczególnych branżach. "Kto Pani/Pana zdaniem będzie miał największy wpływ na funkcjonowanie branży w roku 2004?" - takie pytanie zadali dziennikarze miesięcznika 150-ciu przedstawicielom polskiego świata biznesu- prezesom, dyrektorom generalnym i zarządzającym. Blisko 90 odpowiedzi wskazało zarówno na zdecydowanych faworytów, jak też biznesmenów, którzy wygrali z innymi zaledwie o włos.

Za lidera branży FMCG ankietowani uznali prezesa SM MLEKPOL. Jeśli powiedzie się plan Edmunda Borawskiego - pisze "Profit" - jego mleczarnia może zostać największą w Polsce, wyprzedzając dotychczasowego lidera - francuskiego Danone'a. Borawski chce skorzystać z szansy, jaką stworzy branży dóbr szybkozbywalnych wejście Polski do Unii - czytamy w artykule. Oceniając postać Edmunda Borawskiego "Profit" pisze o tegorocznej konsolidacji grajewskiej spółdzielni z zakładami z Augustowa i Zambrowa, dzięki której MLEKPOL ma 900 mln zł. wpływów ze sprzedaży. Powiększanie spółdzielni w oparciu o silnych partnerów jest jest przygotowaniem się do starcia z unijną konkurencją.

Uczestniczący w ankiecie "Profitu" przedstawiciele polskiego świata biznesu wskazali na grupę 15 osób - zarządzających firmami dwunastu branż. Najmniej wątpliwości miała branża IT, w której respondenci wskazali na Ryszarda Krauze (Prokom). W pozostałych branżach liderami zostali: handel - Renata Juszkiewicz (Metro Group), FMCG - Edmund Borawski (SM MLEKPOL), auto-moto - Enrico Pavoni (Fiat Auto Poland), farmacja - Jerzy Starak (Polpharma), nieruchomości - Scott Dwyer (Rodamco), reklama - John Domas, Piotr Badowski i Jerzy Motz (Grupa Euro RSCG), paliwa - Zsolt Hernadi (MOL), transport - Marek Grabarek (PLL LOT) i Zbigniew Lesiecki (Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"), odzież - Marek Piechocki (LPP- sklepy z szyldem Reserved i Cropp), finanse - Andrzej Podsiadło (PKO BP), AGD - Bernhard Horak (BSH, sprzedawca sprzętu Siemens i Bosh).

Autorzy ankiety "Profitu" zapytali również respondentów o to, kto wywarł największy wpływ na branżę w roku 2003. Oprócz postaci ze świata biznesu ankietowani wskazywali także na setki regulacji, przepisów czy rozporządzeń, od których niekiedy zależy funkcjonowanie całej branży.

Dołącz do dyskusji: Prezes Mlekpolu - najbardziej wpływowy w branży FMCG

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl