Kampania Tyskiego z Dowborami pod lupą prokuratury. Jest decyzja ws. śledztwa
Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. udziału Joanny Koroniewskiej i Macieja Dowbora w kampanii społecznej piwa Tyskie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zawiadomienie w tej sprawie złożył aktywista Jan Śpiewak.
Miesiąc temu Jan Śpiewak zwrócił uwagę na nową kampanię piwa Tyskie (Kompania Piwowarska). Marka rozpoczęła wtedy kampanię „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących”, w ramach której wspiera Federację Polskich Banków Żywności. Ambasadorami akcji zostali Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor.
Jak informował na Instagramie Śpiewak, jego fundacja Bezpieczna Polska złożyła zawiadomienie do prokuratury w sprawie udziału Koroniewskiej i Dowbora w reklamie Tyskiego, którą określił mianem "świątecznej kampanii piwa przebranej za akcję charytatywną rozdawania posiłków dla potrzebujących". Celebryci oprócz spotu swoim wizerunkiem reklamują promocję na piwo marki w jednej z sieci sklepów.
Prokuratura tłumaczy decyzję
Jak dowiedział się teraz portal Wirtualnemedia.pl, po zawiadomieniu Śpiewaka prokuratura nie zdecydowała się wszcząć śledztwa. - Przedmiotowe zawiadomienie wpłynęło do Prokuratury Rejonowej Warszawa - Śródmieście, która wydała w tej sprawie decyzję o odmowie wszczęcia dochodzenia. Podstawą do wydania takiej decyzji było ustalenie, ze zachowanie osób wymienionych w zawiadomieniu nie wypełnia znamion czynu zabronionego - informuje nas prokurator Szymon Banna, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
Czytaj także: Świąteczne kampanie już od początku listopada, bo w reklamie tłoczno. "To wywołuje irytację"
I dodaje: „Kwestia reklamy alkoholu została kompleksowo uregulowana w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Ustawa ta wprowadza bezwzględny zakaz reklamy alkoholi innych niż piwo. Z kolei reklama piwa, co od zasady, jest możliwa o ile spełnia warunki określone w przepisach. Analiza zawiadomienia i materiałów zgromadzonych w toku postępowania sprawdzającego wykazała, że kwestionowana reklama nie naruszała warunków określonych przepisami ustawy.”
Czytaj także: Krzysztof Stanowski przejmie sponsorów Kanału Sportowego? “To nie będzie łatwe”
- Nasza marka łączy ludzi - teraz z Bankami Żywności i ambasadorami akcji wspólnie pomagamy tym, którzy tego potrzebują, zwłaszcza w okresie okołoświątecznym. Dzielenie się z innymi to najważniejsza wartość, którą możemy przekazać jako Tyskie - mówiła o akcji Ewa Rychlik, brand manager Tyskie.
Jan Śpiewak walczy z reklamami alkoholu
To kolejna interwencja Jana Śpiewaka wobec reklamy piwa Tyskie. Pod koniec kwietnia br. aktywista interweniował w prokuraturze w sprawie promowania tej marki piwa na Kanale Sportowym. Prokuratura nie dopatrzyła się wtedy także znamion czynu zabronionego.
Czytaj także: Tyskie na świątecznym stole. Federacja Polskich Banków Żywności: w obecnej sytuacji zdecydowaliśmy się przyjąć wsparcie
Jan Śpiewak walczy od lat w przestrzeni publicznej z reklamami alkoholu. Na jego celowniku z tego powodu znaleźli się już m.in. Kuba Wojewódzki z Januszem Palikotem, aktorka Magdalena Cielecka (której prokuratura postawiła zarzuty za reklamę wódki na Facebooku) czy sieć Biedronka.
Dołącz do dyskusji: Kampania Tyskiego z Dowborami pod lupą prokuratury. Jest decyzja ws. śledztwa
Jaki target, taka reklama.