Przychody Pyszne.pl wzrosły z 17,6 do 37 mln zł, a strata - z 37,6 do 47,6 mln zł. Serwis stawia na maksymalizację zasięgu
W ub.r. spółka Sto2, właściciel serwisu Pyszne.pl do zamawiania jedzenia z restauracji, zanotowała 37 mln zł wpływów sprzedażowych netto (wobec 17,64 mln zł rok wcześniej), a jej strata netto wzrosła z 37,64 do 47,63 mln zł. Firma podkreśla, że zgodnie ze strategię jej właściciela Takeaway.com ma jak najszybciej zmaksymalizować swój zasięg, więc bardzo dużo wydaje na marketing.
Wpływy sprzedażowe Sto2 zwiększyły się w skali roku z 17,64 do 37 mln zł, czyli o 109,7 proc. Firma zarabia na prowizjach z zamówień dań w serwisie Pyszne.pl agregującym oferty z ok. 6 tys. restauracji i innych punktów gastronomicznych. W sprawozdaniu finansowym nie podano szczegółowych danych liczbie czy średniej wartości zamówień na stronie.
Jednocześnie koszty operacyjne firmy zwiększyły się z 54,34 do 82,85 mln zł, a więc o 52,5 proc. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki określone jako pozostałe koszty rodzajowe, które wzrosły z 39,44 do 59,29 mln zł. Większość z tego to nakłady marketingowe. Serwis Pyszne.pl jest mocno reklamowany, przede wszystkim w telewizji, internecie oraz na outdoorze.
Z kolei wydatki na usługi obce zwiększyły się z 8,15 do 12,7 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,98 do 4,94 mln zł. W firmie w ub.r. pracowało średnio 86 osób. Spółka mocno zwiększa zatrudnienie, na koniec ub.r. miała już 109 pracowników.
„Maksymalizacja zasięgu w możliwie najkrótszym czasie”
W konsekwencji strata właściciela Pyszne.pl zwiększyła się z roku na rok z 36,69 do 45,85 mln zł, strata operacyjna - z 36,61 do 46,17 mln zł, a strata netto - z 37,64 do 47,63 mln zł.
- Starta operacyjna jest konsekwencją strategii przyjętej przez udziałowców, która zakłada maksymalizację zasięgu działania Spółki w możliwie najkrótszym czasie - napisano w sprawozdaniu z działalności Sto2. Zaznaczono, że w ub.r. strata netto firmy wzrosła o 27 proc., podczas gdy w 2016 roku zwiększyła się o 124 proc.
Z powodu dużych strat kapitał firmy na koniec ub.r. wynosił -56,77 mln zł, wobec -45,37 mln zł rok wcześniej. Straty z wcześniejszych lat zwiększyły się w skali roku z 23,74 do 61,88 mln zł, a zobowiązania długoterminowe wobec jednostek powiązanych - z 47,43 do 48,94 mln zł. Kapitał rezerwowy spółki zwiększono w ub.r. 10,24 do 36,9 mln zł dzięki wpłatom od jej właściciela.
100 proc. udziałów firmy należy do spółki yd. yourdelivery związanej z Takeaway.com.
Jeśli chodzi o transakcje z jednostkami powiązanymi, to firma kupiła od Takeaway.com towary i usługi za 8,29 mln zł netto, a od yd. Yourdelivery - za 1,73 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Przychody Pyszne.pl wzrosły z 17,6 do 37 mln zł, a strata - z 37,6 do 47,6 mln zł. Serwis stawia na maksymalizację zasięgu