TVP2 wydłuża „Pytanie na śniadanie”. Będzie się kończyć o tej samej porze co „Dzień dobry TVN”
Od poniedziałku, 2 marca Telewizyjna Dwójka będzie emitować dłuższe wydania „Pytania na śniadanie”, jest to reakcja publicznego nadawcy na przesunięcie o 30 minut konkurencyjnego morning-show „Dzień dobry TVN” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Oba magazyny będą się kończyć o tej samej porze.
Jak już informowaliśmy, program „Dzień dobry TVN” od 2 marca będzie emitowany o 30 minut później niż w ostatnich miesiącach. Będzie się zaczynał o godz. 8.00 (przeniesienie z godz. 7.30), a jego koniec zaplanowano tuż przed 11.30 (11.00). Do grona gospodarzy magazynu w najbliższym czasie dołączą prezenter Radia ZET Damian Michałowski i modelka Paulina Krupińska-Karpiel.
- Nie ukrywam, że „Dzień dobry TVN” w ostatnim czasie przeżywa turbulencje. Raz przegrywamy z konkurencją, a raz wygrywamy, zwłaszcza lepiej idą nam weekendy. Tak czasem bywa, że po ogromnych sukcesach przychodzą gorsze chwile, to normalna rzecz w telewizji że pasma rozwijają się sinusoidalnie - mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.
Miszczak przyczynę słabszych wyników oglądalności „Dzień dobry TVN” w ostatnim czasie upatruje w dużej inwestycji w konkurencyjny morning show Telewizji Polskiej „Pytanie na śniadanie”. - Przyczyną ostatnich wyników „Dzień dobry TVN” jest fakt, że nasza konkurencja zainwestowała w swój poranny program ogromne środki. My nie możemy sobie pozwolić na to aby poszaleć, musimy trzymać się budżetów. Drugim powodem słabszych wyników „Dzień dobry TVN” upatruję w delikatnym upolitycznieniu programu. Nie każdy widz jest zainteresowany polityką, a osoby interesujące się tym tematem mają do dyspozycji stacje informacyjne, które rano mają bardzo wysokie wyniki oglądalności - informuje członek zarządu TVN Discovery Polska. - Nie jesteśmy w złej sytuacji, ale rozpoczęliśmy już intensywne prace nad naprawą naszego porannego pasma, w którym chcemy znów dominować - dodaje Miszczak.
TVP reaguje wydłużając „Pytanie na śniadanie”
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, na zmiany w paśmie nadawania „Dzień dobry TVN” zareagowała Telewizja Polska. Publiczny nadawca postanowił wydłużyć pasmo nadawania swojego morning-show „Pytanie na śniadanie”, tak aby oba programy kończyły się praktycznie w tym samym czasie.
Od 2 marca „Pytanie na śniadanie” w dni powszednie będzie się kończyć o godz. 11.30. Dotychczas audycja nadawana była do 11.00 (tak jak „Dzień dobry TVN”), następnie stacja pokazywała boczne wydanie „Panoramy” i prognozę pogody, a o 11.10 oglądać można było trwający około 10 minut dodatkowy cykl „Pytanie na śniadanie - extra”. Od najbliższego poniedziałku z ramówki stacji zniknie prognoza pogody i „Pytanie na śniadanie Extra”, a w to miejsce pojawi się dodatkowa - 25-minutowa - część „Pytania na śniadanie”.
„Pytanie na śniadanie” wydłużone zostanie również w niedziele. Tego dnia magazyn będzie się kończył około 11.15-11.20 (również na równi z „Dzień dobry TVN”, dotychczas było to przed godz. 11.00.
Zmiana nastąpi również w sobotnie poranki, gdzie Dwójka również zrezygnuje z „Pytania na śniadanie - extra” na rzecz dłuższej emisji „Pytania na śniadanie”. Tego dnia zarówno „Pytanie na śniadanie” jak i „Dzień dobry TVN” będą się kończyć około 11.20 (dotychczas oba magazyny kończyły się przed 11.00, ale Dwójka jeszcze przez około 20 minut nadawała „Pytanie na śniadanie - extra”).
Nie zmieni się godzina rozpoczęcia „Pytanie na śniadanie”. Morning-show bez zmian będzie się zaczynać codziennie o godz. 7.15.
„Pytanie na śniadanie” wiosną z nowymi cyklami
Wiosną „Pytanie na śniadanie” bez zmian poprowadzą następujące pary gospodarzy: Marzena Rogalska i Tomasz Kammel, Marcelina Zawadzka i Tomasz Wolny, Ida Nowakowska i Łukasz Nowicki, Tamara Gonzalez Perea i Robert El Gendy oraz Małgorzata Tomaszewska i Aleksander Sikora.
Poranny program Dwójki zaoferuje swoim widzom nowe cykle: „Globtroterki” (którego bohaterkami będą kobiety podróżujące po świecie), „Los kobiety” (w jego ramach poruszane będą trudne sprawy kobiet, w tym. m.in. przemoc domowa), „Wiosna z PnŚ” (porady, trendy i aranżacje w temacie ogrodów domowych), „O co wstydzisz się zapytać...” (lekarze i specjaliści różnych dziedzin odpowiadają na problemy i pytania widzów), „Smak nostalgii” (rozmowy z gwiazdami na temat dzieciństwa), „Szkoła rodzenia” i „5 xNAJ” (cykl poświęcony starym polskim serialom, filmom i audycjom). Widzowie zobaczą również urodzinowy cykl specjalny „Cuda Jana Pawła II”.
TVP zareagowała już na wcześniejszy start „Dzień dobry TVN”
Telewizja TVN postanowiła od 31 sierpnia ub.r. emitować morning-show „Dzień dobry TVN” o godz. 7.30, a więc o 30 minut wcześniej niż w sezonie 2018/2019. Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska informował, że zmiana ta ma mieć wpływ na lepszą oglądalność morning-show - cykl TVN dotychczas startował 5 minut później, niż konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2. Wraz ze zmianą pasma emisji „Dzień dobry TVN” zyskało również nową scenografię oraz oprawę. Dodatkowo od początku nowego sezonu do grona prowadzących morning-show dołączyli nowi prowadzący - Małgorzata Ohme i Filip Chajzer (zastąpili Magdę Mołek i Marcina Mellera).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Po tym, jak TVN postanowił emitować „Dzień dobry TVN” 30 minut wcześniej, TVP podjęła decyzję o rozpoczynaniu konkurencyjnego „Pytanie na śniadanie” o 40 minut wcześniej niż dotychczas - a więc o godz. 7.15. - Nikt nie wyprzedzi Telewizji Polskiej. Jeżeli TVN zrobi „Dzień dobry TVN” o 6.00, to my zrobimy „Pytanie na śniadanie” o 5.45. Dlatego nie ma sensu ścigania się na siłę z TVP - komentował tę decyzję Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. „Pytanie na śniadanie” o nowej porze zadebiutowało w poniedziałek, 2 września br.
„Pytanie na śniadanie” wyprzedziło „Dzień dobry TVN” w 16-49
W okresie od 1 do 31 stycznia 2020 roku średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 485 tys. osób przy 9,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Magazyn TVP2 miał o 51 tys. widzów mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęło konkurencyjne „Dzień dobry TVN”, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 377 tys. osób, co przełożyło się na 8,15 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn TVN śledziło 513 tys. widzów (przy udziale wynoszącym 9,99 proc.), co oznacza spadek o 136 tys. oglądających (największy w zestawieniu).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będące nowym liderem zestawienia „Pytanie na śniadanie” w zeszłym miesiącu miało 199 tys. widzów (względem stycznia 2019 roku wzrost o 8 tys. oglądających).
Na drugie miejsce spadł magazyn „Dzień dobry TVN” (największy w zestawieniu spadek - o 63 tys. do 175 tys. oglądających).
Dołącz do dyskusji: TVP2 wydłuża „Pytanie na śniadanie”. Będzie się kończyć o tej samej porze co „Dzień dobry TVN”