'Ranczo' nie daje szans konkurencji
Trzecia seria emitowanego w TVP 1 "Rancza" ma prawie takie samewyniki oglądalności jak pokazywana rok wcześniej druga odsłonakomediowej produkcji, ale powiększyła swój udział w rynku. Serialnadal zdecydowanie wygrywa z propozycjami konkurencyjnych kanałów.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl wynika, iż średnia oglądalność trzech do tej porynadanych odcinków trzeciej serii "Rancza" wyniosła 6,98 mln widzów.To niemal tyle samo oglądających, ile miały trzy pierwsze epizodydrugiego sezonu serialu, który emitowany był zeszłej wiosny -obejrzało je 6,97 mln osób.
IIIseria | Wszyscy4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
23-03-2008 | 6 373 730 | 39,90% | 32,86% |
16-03-2008 | 7 168 720 | 40,29% | 32,29% |
09-03-2008 | 7 411 177 | 42,75% | 36,34% |
średnia | 6 979 954 | 40,99% | 33,79% |
Obecnie emitowana seria ma jednak po trzech odcinkach wyższy udziałw rynku telewizyjnym (40,99 proc.) niż druga transza po takim samymokresie (37,16 proc.).
IIseria | Wszyscy4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-04-2007 | 6 896 669 | 37,95% | 31,67% |
25-03-2007 | 7 003 036 | 36,96% | 29,14% |
18-03-2007 | 6 993 951 | 36,66% | 29,55% |
średnia | 6 965 489 | 37,16% | 30,07% |
Sporą popularnością cieszą się także kulisy serialu "Od Rancza doRancza", nadawane obecnie przed i po każdym odcinku produkcji.Dotychczas wyemitowane wydania programu obejrzało średnio 4,26 mlnosób przy udziale na poziomie 26,01 proc.
W porze nadawania "Rancza" (niedziele 20.20 - 21.10) TVP 1 jestzdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscuznajduje się TVN, która w tym czasie pokazuje "Taniec z gwiazdami",oglądany przez 4,31 mln widzów. Dalej plasują się: Polsat ("CSI:Kryminalne zagadki Miami" i film; 2,54 mln) oraz TVP 2 (gł."Podróże z żartem"; 0,93 mln).
Wszyscy4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 -Ranczo | 6 979 954 | 40,99% |
TVN | 4 308 633 | 25,30% |
Polsat | 2 541 493 | 14,93% |
TVP 2 | 927 444 | 5,45% |
"Ranczo" oglądają głównie kobiety. Poza tym produkcja przyciągaprzed ekrany przede wszystkim osoby powyżej czterdziestki,mieszkańców wsi i małych miast oraz posiadaczy wykształceniaśredniego i wyższego.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 96 | 46,28% |
Kobiety | 104 | 53,72% | |
Wiek | 4- 9 | 48 | 2,97% |
10-15 | 70 | 5,27% | |
16 - 19 | 50 | 3,09% | |
20 - 24 | 34 | 2,96% | |
25 - 29 | 45 | 3,88% | |
30 - 34 | 59 | 4,65% | |
35 - 39 | 79 | 5,33% | |
40 - 44 | 113 | 7,43% | |
45 - 49 | 129 | 9,94% | |
50 - 54 | 148 | 12,22% | |
55 - 59 | 146 | 10,53% | |
60+ | 173 | 31,74% | |
Wlk.miasta | Wieś | 122 | 46,91% |
< 50 tys. | 101 | 24,01% | |
50-100 tys. | 90 | 8,07% | |
100-200 tys. | 76 | 6,10% | |
> 200 tys. | 71 | 14,91% | |
Zawód | Top management | 76 | 6,31% |
Pracownicy szczeblaśredniego | 80 | 10,81% | |
Pracownicy fizyczni irolnicy | 107 | 20,93% | |
Emeryci | 162 | 41,80% | |
Inne | 61 | 20,14% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 117 | 51,46% |
Średnie | 99 | 29,81% | |
Wyższe | 88 | 10,49% | |
Inne | 60 | 8,24% |
Dołącz do dyskusji: 'Ranczo' nie daje szans konkurencji