Range Rover Sport HST z nowym silnikiem Ingenium 400 KM (wideo)
Firma Jaguar Land Rover wprowadza do sprzedaży nową, sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową Ingenium o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM, wyposażoną z układ MHEV (Mild Hybrid). Silnik będzie początkowo dostępny w wersji limitowanej Range Rover Sport HST.
Nowa jednostka, wyposażona w układ elektrycznej sprężarki i turbosprężarki twin-scroll, charakteryzuje się szybszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 550Nm, silnik pozwoli przyspieszyć modelowi Range Rover Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowa sześciocylindrowa jednostka wyposażona została m.in. w elektryczną sprężarkę doładowującą, która potrafi uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min w 0,5 sekundy.
Technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV (ang. Mild Hybrid Electric Vehicle) wspomaganym przez nowy silnik, co ma zapewniać modelowi niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km.
Układ bazuje na nowym systemie Start-Stop, który wyłącza się po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy najnowszy 3-litrowy silnik z jednostką elektryczną. Pozwala to układowi gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.
Sześciocylindrowy silnik Ingenium będzie wytwarzany obok obecnych benzynowych i wysokoprężnych jednostek czterocylindrowych w ośrodku produkcji silników w Wolverhampton w West Midlands.
Nowy silnik benzynowy o mocy 400 KM będzie dostępny w specjalnej wersji HST samochodu Range Rover Sport, która oferuje indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia — Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.
We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.
Ponadto w samochodzie zastosowano tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist oraz system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Będzie można skorzystać również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.
Cena samochodu Range Rover Sport HST wynosi 512 600 zł brutto.
Dołącz do dyskusji: Range Rover Sport HST z nowym silnikiem Ingenium 400 KM (wideo)