SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w maju br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Nickelodeon HD, na czele spadków znalazł się Disney Channel - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w maju 2017 roku utrzymał Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem maja 2016 roku zmniejszył się o 6,91 proc. i wyniósł 10,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był piąty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 55,72 proc. do 8,58 proc.

Z drugiego na trecie miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 9,88 proc. i wyniósł 7,94 proc.

Czwarty był Nickelodeon, tracący 4,30 proc. do 6,90 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.

Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2. Kanał ten zanotował spadek udziału o 7,55 proc. do 6,37 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,37 proc. udziału; do góry o 13,21 proc.), Cartoon Network (3,82 proc. udziału; + 0,26 proc.) i MiniMini+ (3,43 proc. udziału; + 27,51 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 59,42 proc. do 2,20 proc., pochwalić się mógł Nickelodeon HD.

Z kolei najwięcej stracił Disney Channel. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 40,98 proc. do 1,21 proc. udziału.

Warto dodać, że w top 26 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w maju 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,06 proc. Zwiększył się on o 37,66 proc.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,72 proc. udziału (w dół o 4 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,46 proc. (wzrost o 27,78 proc.), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.

Najwięcej również i w tym ujęciu zyskał Nickelodeon HD - było to 64,29 proc. do 0,23 proc. udziału. Największy spadek, wynoszący 44,44 proc. do 0,15 proc., też zanotował tutaj Disney Channel.

Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl