Reaktywacja "Chipa"
Zmiany w największym miesięczniku komputerowym "Chip"
W czerwcowym wydaniu miesięcznik Chip zmienia swoje oblicze. Istotę wprowadzanych zmian najlepiej oddaje nowy podtytuł pisma Testy, trendy, technologie zastępujący dotychczasowe uzupełnienie logo (Magazyn komputerowy).
Zgodnie z nowym credo Chip będzie odtąd kładł największy nacisk właśnie na te trzy elementy. Grupa docelowa podkręconego Chip-a to zatem pasjonaci techniki komputerowej, samodzielnie radzący sobie z użytkowaniem sprzętu i oprogramowania, potrzebujący zaawansowanych informacji o produktach, tendencjach rynkowych oraz najnowszych technologiach teleinformatycznych, a także specjalistycznych porad dotyczących wydajnego wykorzystywania wytworów rynku IT.
Nowe pozycjonowanie tytułu jest wynikiem wniosków wyciągniętych z badań czytelnictwa prasy, jakie VBC przeprowadziło w marcu i kwietniu 2004 r.
Badania wykazały, że główny podział czytelników prasy komputerowej nie przebiega wyłącznie według kryterium ich zaawansowania, ale raczej ich aktualnych potrzeb.
Dzielą się one na dwa uzupełniające się zbiory: technologiczne fascynacje poparte wszechstronną informacją na temat produktów na rynku oraz, z drugiej strony, praktyczne porady dotyczące zastosowań technologii cyfrowych, poparte ukazywaniem walorów użytkowych produktów i rozwiązań.
"Badania pomogły nam nie tylko spozycjonować CHIP-a; od 2003 roku CHIP w ramach grupy wydawniczej VBC-Lupus współpracuje i koordynuje swoje działania z byłym konkurentem ENTEREM. I tak CHIP zajmuje pozycję pisma aspiracyjnego o najnowszych technologiach i sprzęcie, ENTER miesięcznika o charakterze poradnikowym, z dużym naciskiem na użytkowe aspekty technologii informatycznych. Obie te grupy znakomicie się uzupełniają, pokrywając jednocześnie większość potrzeb informacyjnych użytkowników technologii cyfrowych. Wreszcie udało się wyjść z zaklętego kręgu dylematu pism dla mniej lub bardziej zaawansowanych" powiedział Jerzy Karwelis, prezes Vogel Burda Communications, wydawca CHIP-a, a jednocześnie prezes Lupusa, wydającego ENTERA.
Przygotowując się do wprowadzenia zmian w piśmie, redakcja zbadała także najbardziej interesujące czytelników tematy. "Rezultaty tych badań mogły niejednego zdziwić" mówi Piotr Kubiszewski, redaktor naczelny CHIP-a.- "Są one jednak logiczną konsekwencją coraz bardziej specjalizujących się potrzeb odbiorców prasy komputerowej. Okazało się bowiem, że ścisła czołówka zainteresowań naszych czytelników obejmuje nie tylko takie tematy, jak fotografia cyfrowa i tuning sprzętu, ale także konfiguracja Linuksa, darmowe oprogramowanie oraz budowa sieci LAN i osiedlowych."
Do zmian merytorycznych zaliczyć można powstanie nowych rubryk w piśmie:
Ważną zmianą merytoryczną jest też stworzenie nowego wyróżnienia dla sprzętu i oprogramowania testowanego w laboratorium CHIP-a (tzw. CHIPLabie). "Zdecydowaliśmy, że testowane produkty w najistotniejszych kategoriach dla danego typu urządzeń lub programów powinny otrzymywać dodatkowe nagrody. Przykładowo: w przypadku kart graficznych będzie to CHIP-Tip Wydajność, jeśli zaś chodzi o monitory CHIP-Tip Jakość obrazu" mówi Robert Dec, szef CHIPLab.
Nowy CHIP to nie tylko więcej szczegółów technicznych, najważniejsze trendy rynkowe i dokładniejsze rezultaty testów. Nowy CHIP to także zmieniona okładka i odświeżona szata graficzna, wizualizująca wprowadzane zmiany.
Przejrzysty, lżejszy layout oddaje ducha zmian, z jednej strony kładąc większy nacisk na warstwę informacyjną i techniczną, z drugiej jednak strony nieznacznie tylko rezygnując ze swojej atrakcyjności wizualnej. "To było wyjątkowo trudne zadanie pogodzić wymogi pisma stricte technicznego z postulatem zachowania interesującego wyglądu graficznego" oceniają zgodnie Sebastian Kołcio (DTP) i Adam Chabiński (zast. red. naczelnego), główni autorzy zmian wizualnych w piśmie. Ich efektem jest m.in. znacznie zwiększona liczba infografik, charakterystycznych dla pism specjalistycznych.
Czerwcowe wydanie ma nakład 105 000 egzemplarzy i dwie wersje z CD lub DVD. Numerowi towarzyszy kampania reklamowa w radiu (Radiostacja), prasie (CKM, Eurostudent, Student News, CRN), Internecie (m.in. Onet.pl) oraz punktach sprzedaży detalicznej (Inmedio, Relay, Empik).
Dołącz do dyskusji: Reaktywacja "Chipa"