Regulator zbada reklamę z księdzem i zakonnicą
Brytyjski regulator rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority) wszczął postępowanie w sprawie reklamy marki lodów Antonio Federici Gelato Italiano, na której ksiądz i zakonnica przymierzają się do pocałunku.
Plakat reklamowy pokazuje zbliżonych do siebie piękną zakonnicę w habicie i księdza w sutannie oraz hasło "Kiss Temptation" ("Pokusa Pocałunku").
ASA otrzymała jedną skargę na reklamę, zarzucającą jej, że jest poniżająca wobec ludzi z religijnym powołaniem. Skłoniło to magazyn 'Delicious' do odmowy wydrukowania reklamy na swoich stronach.
Plakat reklamowy zostanie zakazany jeśli regulator uzna, że narusza on regulamin komisji ds. praktyk reklamy (Committee of Advertising Practice), w którym czytamy że "łączenie seksu lub seksualnych obrazów z religią może powodować określone wykroczenie" , a także że "przedstawianie zakonnicy w seksualnym zachowaniu jest niestosowne".
"Ksiądz i zakonnica nie dotykają się i nie całują się i nie możemy uznać, że to piękne zdjęcie może kogokolwiek obrażać z wyjątkiem być może małej mniejszości, która może mieć ostrą wrażliwość w takich sprawach" - stwierdził Matt O'Connor, dyrektor kreatywny marki Antonio Federici Gelato Italiano.
źródło: guardian.co.uk
Dołącz do dyskusji: Regulator zbada reklamę z księdzem i zakonnicą