SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji telewizyjnych były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Wśród czołowych stacji spory spadek tych przychodów zanotowała TVP 1, a duży wzrost - TV 4.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. wpływy reklamowe stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były dokładnie o 5 proc. mniejsze niż w maju ub.r., a z uwzględnieniem autopromocji - o 4,6 proc. mniejsze. Natomiast same nakłady na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 75,2 proc.

>>> Trójka, Jedynka i TOK FM dwa razy więcej z reklam, Eska w dół

Wśród czołowych stacji największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 43,6 proc., a mniejsze, lecz również dwucyfrowe - MTV (22,4 proc.) i Discovery Channel (11,5 proc.).

>>> „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół

Mniej więcej tyle samo co rok wcześniej zarobiły z reklam AXN (wzrost wpływów o 1 proc.), Polsat (spadek o 0,1 proc.) i TVP 2 (spadek o 1,2 proc.). Natomiast przychody reklamowe Viva Polska były mniejsze o 5,9 proc., a TVN - o 7,2 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam. W gorę „Super Express”

Z kolei TVP 1 zarobiła z reklam 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Za to TV Puls i 4fun.tv zarobiły na reklamach tylko, odpowiednio, 24,8 i 20,2 proc. tego co w maju ub.r. i wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  V.2011 V.2010
Polsat 341 691 060 zł 342 182 565 zł
TVN 334 285 843 zł 360 401 341 zł
TVP 1 189 853 649 zł 220 126 469 zł
TVP 2 142 441 440 zł 144 226 625 zł
Viva Polska 53 472 740 zł 56 810 715 zł
AXN 45 940 175 zł 45 498 444 zł
TV 4 33 264 040 zł 23 161 107 zł
Disney Channel 31 365 590 zł  -
Discovery Channel 30 646 200 zł 27 489 132 zł
MTV 30 578 460 zł 24 979 560 zł
monitorowane stacje razem 1 516 176 717 zł 1 596 579 969 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 1 532 167 863 zł 1 605 708 710 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 15 991 146 zł 9 128 741 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pan_znawca
Piękne TVN leci, widać sytuacja wcale nie jest taka fajna :)
Denerwuje mnie wzrost Czwórki - widać nie ma co silić się na fajną, mocną ofertę. Lepiej puscic szmiry, glupiutkie programy i kaska leci. Przykre. To samo dotyczy Pulsu
0 0
odpowiedź