Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został Polsat, który wyprzedził TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała zaś firma farmaceutyczna Aflofarm.
W kwietniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,18 mln spotów reklamowych, o 11,31 proc. więcej, niż w kwietniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,25 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 312,10 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 17,93 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stacja ta awansowała na pozycję lidera z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 2,21 proc. do 298,86 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (127,98 mln zł; wzrost o 9,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (102,32 mln zł; do góry o 1,18 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 71,34 mln zł i wzrostem o 51,39 proc. - największym w czołowej dwudziestce.
Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 11,78 proc. do 39,49 proc., odnotował TV Puls.
Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | ||
kwiecień 2015 | kwiecień 2016 | ||
Polsat | 264 637 210 | 312 098 055 | 17,93% |
TVN | 292 401 250 | 298 855 290 | 2,21% |
TVP1 | 117 314 316 | 127 975 200 | 9,09% |
TVP2 | 101 124 470 | 102 320 167 | 1,18% |
TV4 | 47 125 958 | 71 343 783 | 51,39% |
TVN24 | 52 271 774 | 57 677 711 | 10,34% |
AXN | 46 497 424 | 43 201 572 | -7,09% |
TV PULS | 44 763 414 | 39 491 553 | -11,78% |
Discovery | 39 770 635 | 39 026 687 | -1,87% |
Stopklatka | 35 497 805 | 37 916 880 | 6,81% |
TVN7 | 38 460 271 | 37 547 110 | -2,37% |
TV6 | 20 994 125 | 31 658 810 | 50,80% |
National Geographic | 29 817 435 | 31 376 245 | 5,23% |
Puls 2 | 24 059 479 | 30 800 851 | 28,02% |
TTV | 21 416 387 | 30 715 453 | 43,42% |
TLC | 29 832 919 | 29 805 678 | -0,09% |
Comedy Central | 26 574 876 | 28 265 647 | 6,36% |
Investigation Discovery | 26 604 720 | 27 795 582 | 4,48% |
Polsat2 | 23 218 258 | 26 542 045 | 14,32% |
Polo TV | 21 668 280 | 26 089 115 | 20,40% |
W kwietniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 82,54 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 36,15 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,86 mln zł; do góry o 5,71 proc.) i Nestle (44,70 mln zł; do góry o 65,06 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | Dynamika w proc. | |
kwiecień 2015 | kwiecień 2016 | ||
AFLOFARM | 129 265 687 | 82 539 348 | -36,15% |
UNILEVER | 62 302 334 | 65 861 920 | 5,71% |
NESTLE | 27 081 211 | 44 701 204 | 65,06% |
ORANGE SA | 35 412 453 | 38 375 078 | 8,37% |
POLKOMTEL SA | 27 035 495 | 37 667 945 | 39,33% |
MASPEX WADOWICE | 43 983 679 | 37 487 833 | -14,77% |
PEPSICO | 17 586 202 | 37 414 819 | 112,75% |
JERONIMO MARTINS | 7 807 140 | 36 944 145 | 373,21% |
PROCTER & GAMBLE | 29 076 577 | 36 849 386 | 26,73% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 29 715 655 | 35 615 310 | 19,85% |
P4 | 31 664 918 | 35 371 588 | 11,71% |
US PHARMACIA INC. | 28 059 862 | 35 083 933 | 25,03% |
LOREAL | 22 756 537 | 32 079 014 | 40,97% |
FERRERO | 18 465 619 | 26 529 970 | 43,67% |
VOLKSWAGEN GROUP | 22 077 614 | 26 312 103 | 19,18% |
T-MOBILE POLSKA SA | 26 403 439 | 25 431 021 | -3,68% |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 32 171 046 | 24 215 917 | -24,73% |
POLPHARMA | 15 141 752 | 22 495 550 | 48,57% |
GRUPA ZYWIEC SA | 26 145 625 | 21 840 993 | -16,46% |
MONDELEZ INTERNATIONAL | 14 634 263 | 20 295 398 | 38,68% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN