Reklamowcy w etycznym ogonie
Amerykanie nisko oceniają etykę ludzi reklamy
Instytut Gallupa w ogólnonarodowym badaniu zapytał Amerykanów o ocenę etyki w różnych grupach zawodowych. Wynika z niego obraz niewesoły dla osób zatrudnionych w reklamie. Do tego gorszy niż w kolejnych latach.
Tylko 10% respondentów oceniło etykę reklamowców jako "bardzo wysoką" lub "wysoką" (rok wcześniej było to 12% odpowiedzi).Jako grupę odznaczającą się przeciętną etyką oceniło branżę reklamową 51% zapytanych. 35% miało niskie lub bardzo niskie mniemanie o etyce ludzi reklamy. Gorzej oceniani byli już tylko sprzedawcy samochodów (9% pozytywnych ocen). Co może wydawać się dotkliwsze, Amerykanie wyżej ocenili też kwalifikacje etyczne prawników (18% respondentów uznało ich za wysoce etyczną grupę).
Na czele listy zawodów znalazły się ponownie pielęgniarki (79% uznających je za grupę wysoce etyczną), następnie nauczyciele (73%) oraz farmaceuci i oficerowie wojska (po 72%).
oprac. Adam Czarnecki
Dołącz do dyskusji: Reklamowcy w etycznym ogonie