Facebook wprowadza na całym świecie reklamy do Messengera. „Baza większa o 1,2 miliarda odbiorców”
We wtorek Facebook wprowadził na całym świecie ofertę pozwalającą markom na zamieszczanie reklam w komunikatorze Messenger - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Na razie dostępne są tylko formaty których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji. - Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera - zapowiada Ted Helwick, product manager for Messenger Ads/Monetization w Facebooku.
Wcześniej Facebook testował przez kilka miesięcy wykorzystanie dedykowanych formatów reklamowych w komunikatorze Messenger, jednak były one ograniczone jedynie do rynków w Australii i Tajlandii.
Teraz, jak poinformował serwis Wirtualnemedia.pl Facebook reklamy w Messengerze zostały we wtorek udostępnione dla partnerów reklamowych na całym świecie, w tym także w Polsce.
Według zapewnień Facebooka osoba, która kliknie w reklamę zostanie przeniesiona w miejsce określone przez jej twórcę - na przykład na zewnętrzną stronę lub do konwersacji w Messengerze. Nowy format pojawi się na liście dodatkowych umiejscowień (ad placements) i będzie dostępny w menedżerze reklam oraz narzędziu Power Editor.
Facebook przyznaje, że na początku reklamy w Messengerze będą dostępne w kampaniach, których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji. Lista obsługiwanych celów reklamowych ma zostać wkrótce rozszerzona, m.in. o kampanie zachęcające do instalacji aplikacji.
- Wprowadzenie reklam w Messengerze to kolejny krok Facebooka w kierunku pomocy partnerom reklamowym w osiąganiu założonych celów biznesowych. Będziemy na bieżąco obserwować, jak firmy wykorzystają reklamy w Messengerze w połączeniu z pozostałymi funkcjami komunikatora - zapowiedział w rozmowie z nami Ted Helwick, product manager for Messenger Ads/Monetization w Facebooku. - Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające im docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera.
Według danych podanych przez Facebook na podstawie jego własnych analiz (FBIQ ) ponad 63 proc. ankietowanych przyznało, że coraz częściej kontaktuje się z firmami przy użyciu komunikatora, a prawie 59 proc. ludzi na 14 analizowanych rynkach zwiększyło częstotliwość wysyłania wiadomości w ciągu ostatnich dwóch lat. Ponadto od startu platformy na Messengerze udostępniono ponad 100 tys. botów, a z górą 100 tys. deweloperów pracuje nad ich dalszym rozwojem.
W rozmowie z nami Facebook potwierdza, że globalna oferta reklamowa dotycząca Messengera obejmuje także polski rynek, choć obecnie część reklamodawców w naszym kraju może jeszcze nie dostrzec takiej opcji. Powinni jednak spotkać się z nią w ciągu najbliższego tygodnia lub dwóch.
Przychód Facebooka w I kwartale br. wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza na całym świecie reklamy do Messengera. „Baza większa o 1,2 miliarda odbiorców”