Reklamy najlepiej zapamiętują widzowie TVN i Polsatu
Osoby oglądające wieczorem w TVN lub Polsat zapamiętują po 3 proc. emitowanych wtedy reklam - wynika z badania TNS OBOP. Zdecydowanie częściej spoty zapadają w pamięć kobietom.
Badanie efektywności reklam telewizyjnych emitowanych od 18:00 do 22:00 było realizowane przez TNS OBOP przez 7 kolejnych dni. Telefonicznie pytano 1 784 osoby, które przez ostatnie 20 minut oglądały jedną ze stacji (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TV4, TVN 24, TVN Style, TVN Turbo, TVN 7, kanały Discovery oraz kanały z grupy AtMedia) i miały w tym czasie możliwość obejrzenia bloku reklamowego. Wśród tych widzów 36 proc. deklarowało, że zapamiętało jakikolwiek spot. Najczęściej reklamy zapadały w pamięć osobom oglądającym Polsat lub TVN, a nieco rzadziej – widzom kanałów tematycznych TVN i TVP 1.
Jednak tylko 12 proc. widzów potrafiło prawidłowo wskazać spot faktycznie wyemitowany w określonym bloku. Ponieważ jeden respondent mógł obejrzeć w ciągu 20 minut średnio 7,3 reklamy, rzeczywista zapamiętywalność spotów wyniosła zaledwie 2 proc. Wśród widzów TVP2 i kanałów z pakietu At Media wskaźnik osiągnął wartość 1 proc., a wśród osób oglądających TVP1 i kanały tematyczne TVN – 2 proc.
Natomiast widzowie TVN i Polsatu zapamiętali przeciętnie po 3 proc. reklam, które obejrzeli w ciągu ostatnich 20 minut. Lepszą pamięć do spotów okazały się mieć kobiety, osoby dobrze zarabiające oraz mieszkańcy wsi i dużych miast.
Ogółem widzowie najlepiej zapamiętują reklamy emitowane przy programach, które lubią. Spot najbardziej zapada w pamięć odbiorców, jeśli jest nadawany jako ostatni w bloku zawierającym nie więcej niż 5 reklam.
Dołącz do dyskusji: Reklamy najlepiej zapamiętują widzowie TVN i Polsatu