Rekord akcji 'Reklama Dzieciom'
Blisko 1,4 mln zł przyniosła akcja TVP "Reklama Dzieciom"
Niemal 1,4 mln zł przyniosła 12 edycja akcji charytatywnej TVP „Reklama Dzieciom”. Kwota ta podzielona zostanie między ubiegające się o pomoc instytucje, organizacje i
stowarzyszenia zajmujące się pomocą dzieciom. Do TVP wpłynęło już blisko 400 wniosków z prośbą o pomoc.
Kończącą się właśnie edycję „Reklama Dzieciom” 2004/2005 wsparły następujące firmy:
Kraft Food Polska (marka Jacobs Krönung), PTC Era, Nestle Polska (marki Winiary i Nescafe), Polski Koncern Naftowy Orlen S.A., Sieć Sklepów Biedronka, Avon, Toyota Motors Poland, Netia S.A., McDonalds Polska, Unilever Polska i Ferrero Polska. Dzięki ich udziałowi udało się zebrać rekordową sumę 1 392 000 zł. Dla porównania, wpływy z poprzedniej, 11. edycji akcji wyniosły 998 000 zł.
Głównym punktem akcji „Reklama Dzieciom” jest nadawany w Wigilię w TVP1 blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczany jest na potrzeby dzieci. Jest to jedyny blok reklamowy w tym dniu na antenach Telewizji Polskiej, a za udział w nim sponsorzy akcji płacą specjalną cenę. Koszt 30-sekundowego spotu był w Wigilię 2004r. ponaddwukrotnie wyższy od ceny w tym paśmie w pozostałe dni grudnia.
W ubiegłej edycji dzięki hojności reklamodawców wsparcie finansowe otrzymało 56 placówek. Było wśród nich m.in. Stowarzyszenie „Łódzkie Hospicjum Dla Dzieci" (pieniądze z „Reklamy Dzieciom” umożliwiły zakup respiratora), Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Genetycznymi GEN (pomoc przeznaczono na rehabilitację), Szpital Bielański im. Ks. J. Popiełuszki (zakup respiratora), Towarzystwo Przyjaciół Dzieci (zabieg implantacji stymulatora bodźców nerwowych), Stowarzyszenie Na Rzecz Pomocy Dzieciom i Rodzinie „Samarytanin" (adaptacja ośrodka na potrzeby hipoterapii), Fundacja „Postępy w otolaryngologii i leczeniu głuchoty" (zakup sprzętu medycznego), Lubelskie Hospicjum Dla Dzieci im. Małego Księcia (zakup aparatu służącego do oczyszczania dróg oddechowych) i wiele innych organizacji.
Obecna edycja „Reklamy Dzieciom” po raz ostatni odbywa się w dotychczasowej formie - od roku 2005 planowana jest zmiana zasad jej przebiegu. Według dotychczasowych reguł rozpatrywane będą wnioski wysłane do 31 grudnia 2004r. (decyduje data stempla pocztowego). Wnioski te wciąż spływają na adres Telewizji Polskiej.
O przyznaniu dotacji zdecyduje w lutym powołana przez TVP Komisja ds. Darowizn.
Dołącz do dyskusji: Rekord akcji 'Reklama Dzieciom'